Wpis z mikrobloga

Chciałbym spróbować swoich sił w programowaniu. Zwyczajnie, chciałbym po pracy codziennie czegoś się pouczyć. Nie znam się na tym jednak w ogóle i stąd moje pytanie - jak zacząć? Są jakieś kursy w sieci/książki które wszystko by mi wytłumaczyły - jakich języków się uczyć, jakiego oprogramowani używać, co do czego służy? Na początku prowadzenie za rączkę, potem już bym sobie poradził, głupi chyba nie jestem :)
#programowanie #naukaprogramowania
  • 13
@wmaniak2: https://github.com/kamranahmedse/developer-roadmap

Wybierz sobie frontend albo backend i ciśnij. Devops raczej nie polecam.

Frontend to od tworzenia interfejsu, który użytkownik dotyka, czyli wpływają głównie na wygląd aplikacji i jej zachowanie po "pierwszych kliknięciach". Backend to ci goście co robią soft na serwery z których apka korzysta i tam ogarniają te dane przesyłane z frontu i pchają do bazy danych i w drugą stronę. To tak w uproszczeniu żeby zarysować obie role.
@wmaniak2 @Muireann no więc upraszczajac, na androida pisze się w C#, Javie lub Kotlinie (który bazuje na Javie)
Nie mam zbytnio doświadczenia z C#, ale uważam jave za niezbyt skomplikowany język, mimo wszystko wszystkie języki o których napisałem są bardzo do siebie podobne. Javy uczyłem się z oficjalnego tutoriala Oracle.

Ogólnie to raczej odradzam od razu lecenie w apki, bardzo dużo ludzi się w ten sposób zniechęca. Najlepiej to nauczyć się postaw
@wmaniak2: @Muireann: @Bruno_:

To ja jeszcze dodam 3 grosze od siebie, ja klikam sobie w c# (bardzo słabo póki co ale jednak), bo mi się najbardziej spodobał IDE (Visual Studio), czyli ten program w którym się pisze kod. Chyba VS to jest najlepsze IDE, ale co się dziwić jak to Microsoft wydał. C# jest bardzo podobny do Javy w podstawach to się pisze praktycznie tak samo, a no i