Wpis z mikrobloga

Mirki, mam problem z wybieraniem biegów. Opiszę z grubsza historię.
Ostatnio zaczęło mi się kończyć sprzęgło, zaczęło się ślizgać przy 4-5biegu na trasie. Umówiłem się na wymianę całego zestawu. Sachs sprzęgło,dwumasa, wysprzęglik. Zakład wymienił komplet, przy okazji również rzekomo profilaktycznie 2l oleju w skrzyni. Trochę mnie to zdziwiło, ale pomyślałem że może dobrze, że przy okazji to zrobili.
Wyjeżdżam spod zakładu, wszystko ok i po ok. 500m nagle nie mogę wrzucić nic poza 1 i 2biegiem, nawet luz. Tylko góra-dół 1 i 2.
Podjechałem z powrotem, mechanik zauważył, że wypadła linka od skrzyni. Następnego dnia jak odbierałem, to powiedzieli że jeden zaczep się poluzował, ale zastosowali jakieś obejście (obok mechanika jest tokarz i coś tak wykombinował). Przejechałem się kilkaset metrów, wszystko było ok, więc podziękowałem. Wsiadam, odpalam silnik, próbuję wrzucić trójkę i dupa. Samochód został znowu w warsztacie, tym razem odpowietrzyli sprzęgło i miało być dobrze. Niestety dalej do końca nie jest.

Zauważyłem, że na luzie biegi wchodzą bez problemu. Odpalam silnik i pojawia się opór, bardzo ciężko wrzucić jakikolwiek, czuć duży opór. Pomaga jeśli odpuszczę trochę pedał od podłogi. Jadę i po chwili wszystko chodzi elegancko, jak za starych czasów. Myślałem, że to kwestia rozgrzanego silnika, ale dzisiaj po tankowaniu dalej to samo. ruszam i opór..

"Fachowcy" mówią, że najlepiej wymienić linkę od skrzyni biegów, bo zaczep się poluzował, a trzeba wymienić cały komplet. Dzwoniłem do ASO i potwierdzili, że występuje tylko w komplecie i kosztuje 470zł. Jest zakład, który regeneruje linki i chce ponad stówę. W teorii może to być faktycznie problem, gdyż sprzęgło było ruszane już czwarty raz (długa historia, perypetie z ASO), więc może i się poluzowało. Tylko że nikt mi gwarancji nie da. Co myślicie?

Focus 1.8tdci 2010 115km, 150k km

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #mechanika
  • 11
@markos610: może być nieszczelność w układzie wysprzęglika (ale to by się pogłębiało), mogło się zgrać ze zdychającą pompką sprzęgła (mało prawdopodobne, ale jakby spuścili płyn i stało bez...), a może być po prostu problem z zawleczką linki - najlepiej byłoby wypiąć filtr powietrza (wtyczka przepływomierza + obejma rury dolotowej) i obserwować zachowanie wybieraka - czy linka nie rusza się przypadkiem przy ruchach lewarkiem. Powinna siedzieć sztywno w mocowaniu. Może dorobili #!$%@?
@Odczuwam_Dysonans mam przeczucie, ze to ta 3opcja. Zresztą sami o tym mówili, ze dorobili prowizorkę na zawleczkę (ktora sie rzekomo wyrobiła). Chcę zagadać, że kupię linkę, ale robociznę oni robią. Uczciwie czy daję dupy?
@markos610: uczciwie, chociaż jak oni spieprzyli, to nie wiem czy bym się nie spierał. No, ale nie kupowałbym tak czy siak nówki, bo wątpię, żeby linka była zatarta nawet w używanym elemencie. Tam jest mocowanie w stylu tego na zdjęciu, wchodzi w taką łapkę i się to skręca - widocznie strzeliła im plastikowa "nakrętka", to i się nie trzyma. Ceny części do MK2 są już bardzo niskie, kupisz sprawną linkę pewnie
Pobierz
źródło: comment_HNDJUrzZFILwPMczb73nfeJ83onjd540.jpg