Wpis z mikrobloga

Mireczki, chciałem was prosić o pomoc.

Tydzień temu wylałem sok (nauczka do końca życia) na swojego MacBooka Air 13. Kolejnego dnia komputer trafił do serwisu. Dzisiaj otrzymałem od nich wiadomość:

Urządzenie zostało wyczyszczone po kontakcie z cieczą, Rozszerzone testy Apple Service Diagnostic wykazały nieprawidłowości z działaniem mikrofonu oraz taśmy I/O. Klawisze lepią się przez co pisanie na klawiaturze nie jest komfortowe. Autoryzowaną formą naprawy jest płatna wymiana górnej obudowy wraz z klawiaturą i mikrofonem oraz taśmy I/O w cenie 1143 zł.


Kompletnie nie znam się na cenach i podzespołach Maca. Pomożecie? Co sądzicie o ich wycenie? Czy faktycznie konieczna jest wymiana całości górnej obudowy? Jak ich wycena ma się do cen konkretnych części, które zamierzają wymienić? Oszukujo czy nie oszukujo?

#apple #macbook #macos
  • 9
Wymiana topcase to ostateczność. Większość serwisów pogwarancyjnych bez problemu wymieni samą klawiaturę.
Problem polega na tym, że klawiatury w makach są nitowane z obudową. Wymiana "pogwarancyjna" polega na tym, że starą się "wyrywa", a nową wkręca za pomocą specjalnych śrubek. W Gdańsku taka wymiana klawiatury to ok 400-500 zł, w zależności od serwisu.
@lachimel25: nie wiem jak kwestia zgrania części w wygląda w MBA, ale w moim MBP 13" po napiciu się przezeń kawy przestawały działać niektóre klawisze - w serwisie za wymianę wraz z częściami chcieli 500 pln. Kupiłem na alledrogo zamiennik klawiatury za 100 zł, robocizna 0 dzięki tutorialowi na youtube - działa, czego dowodem jest ten post ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@lachimel25: Dość legitnie jak na serwis Maca. Samemu lub gdzieś u janusza pewnie dałoby się trochę taniej, więc popytaj ich jak z gwarancją na to wszystko co zrobili. I tak jestem zaskoczony, że tak szczegółowo wszystko poopisywali i wycenili.