Wpis z mikrobloga

Siemka Mirki w #3d :)

Ma ktoś może link do jakiegoś artykułu pokazującego podstawowe zasady modelowania editable poly w #3dsmax? Typu ile polygon może mieć wierzchołków, czego unikać, itp.
Jest sporo pokazujących co kliknąć, ale nie potrafię znaleźć prostych podstawowych reguł.
  • 8
@chrominancja: chodzi mi bardziej o absolutne podstawy. Uczę się modelowania na przykładach obiektów z życia wziętych, np. widelec. I nie mam pojęcia ile wierzchołków może mieć polygon, ale widzę że materiał się sypie w niektórych przypadkach, a w innych nie...
@eskejp_: co do poligonów to taką ogólną zasadą jest, że ma mieć cztery wierzchołki. Ale oczywiście już pod gamedev to nie jest AŻ tak ważne.

ale widzę że materiał się sypie w niektórych przypadkach

Co masz na myśli? Tekstura się wygina? Jeśli tak to właśnie albo przez trójkąty albo masz za mało support loop. Czyli masz za mało geometrii na obiekcie.