Wpis z mikrobloga

Kontynuując ten wpis: https://www.wykop.pl/wpis/34772753/oczywiscie-znow-sa-strzalki-i-prowadzenie-za-raczk/

Widząc teksty typu:

I'm cleaner than a cunt at a convent.

Got news as big as my balls.

Factory jerkwads got that chamber tighter than a corpo's asshole.

widzę, że jeśli chodzi o scenariusz to raczej na wiele nie ma co liczyć. Tak to tylko demo, bla bla bla, ale demo z założenia ma zachęcać do kupienia produktu i przedstawiać jego kluczowe cechy. Na podstawie tej 48-minutowej próby można więc wyciągnąć parę wniosków, w tym taki, że scenariusz jest słaby.

Kreacja postaci póki co zakrawa o kpinę, znacznie większą wagę poświęcono wyglądowi postaci niż statystykom (mamy tylko 6 głównych cech i brak jest umiejętności do wyboru, choć możliwe że to się jeszcze zmieni). Jako że bzdety w postaci dodania tatuaży czy możliwości wykreowania twarzy Michała Białka to nic nowego, bardziej "żenadłem" widząc "kluczowe wydarzenia z życia", których jest śmiesznie mało i które są na jedno kopyto ("muh tragic past"). A teraz porównajcie to z "backgroundem" w takim Arcanum czy nawet Vampire The Masquarade: Bloodlines - niebo a ziemia.

Może później rozłożę ten gameplay na czynniki pierwsze, ale na razie to tyle. W każdym razie jestem zawiedziony, bo gra ma więcej wspólnego z #csgo czy #gtav niż z porządnymi #crpg (jak #arcanum czy #vtmb).

#cyberpunk2077
Bethesda_sucks - Kontynuując ten wpis: https://www.wykop.pl/wpis/34772753/oczywiscie-...
  • 24
ale typie, czaisz że to jest alpha, i ma się nijak do finalnego produktu? To nie jest demo gry które ma zachęcać do kupienia, to jest demo gry które ma pokazać na jakim etapie są, i zebrać feedback co poprawić, nie porównuj, wczesnej wersji gry do finalnych produktów


@Kramarz: Przecież nie porównuję do finalnego produktu, rozważam je w kategoriach innym dem i na tym tle wypada słabo. Jeśli gra ma wyjść
@Bethesda_sucks: mnie zastanawia, czy ci wszyscy dziennikarze rzeczywiście grali w tę grę, czy zobaczyli demko tak jak my, ewentualnie mogli się poruszać tylko w mocno ograniczonym środowisku. Ich opis wrażeń chyba niemal w jotę się pokrywał z tym, co zobaczyliśmy?
@Bethesda_sucks:

to nie jest etap na którym zatrudnia się nowych scenarzystów

śmiem twierdzić inaczej, bo nadal poszukują ludzi odpowiedzialnych za budowanie questów (w tym opcji dialogowych)
+ masę innych ludzi którzy będą mieli wpływ na finalny produkt
@Lisaros: Quaz pisał, że prasa jedynie oglądała demo a grał developer i widzieli glitche i sytuacje, w których spudłował. Media widziały ten sam gameplay, ale z męskim protagonistą jeśli dobrze pamiętam z jego posta.

Na moje oko:
Walka strasznie sztampowa. Strzelanie i slow motion. Widać, że jest erpegowa, cyferki lecą, ale nie wiem czy będzie na tyle rozbudowana i czy będzie oferować wystarczająco dużo opcji z biegiem czasu, by przykuć do
@Silvaren: Tak się zastanawiam, jaka mechanika walki w pierwszoosobowym erpegu nie byłaby sztampowa? Żeby wszystko opierało się na umiejętnościach postaci musieliby zrobić izometrycznego erepega, bo jak wygląda to w 3d widzieliśmy już przy okazji Fallouta 3 i 4 gdzie nie wygląda to dobrze.

Mnie mechanika walki w ogóle nie przeszkadza, bo gdybym przywiązywał do niej jakąś wagę to nigdy bym nie przeszedł np. Arcanum. Jeśli świat będzie ciekawy, postacie żywe i
@CralencSeedorf: > Tak się zastanawiam, jaka mechanika walki w pierwszoosobowym erpegu nie byłaby sztampowa?

No właśnie pisanie o grach pierwszo/trziecioosobowych w kategorii crpegów zaczeło się mniej więcej w czasie kiedy debiutował fallout 3, zerwał z dotychczasowym dorobkiem pierwszych dwóch części i wypieprzył je do kosza nie oglądając się na nikogo. Wtedy po raz pierwszy mieliśmy okazje słyszeć takie fanaberie, że miejsce w którym zamieszczona jest kamera nie wpływa na to do
@Neurohaox: Tylko trzeba pamiętać, że nie walka stanowi esencję erpega. Taki Bloodlines był pierwszoosoby, a strzelanką bym go nie nazwał, był to erpeg z krwi i kości. CP z pewnością będzie bliżej klasycznego erpega niż Wiedźmin, bo będzie można rozwiązywać zadania na różne sposoby w zależności od umiejętności, a nie od wyborów jak to właśnie było w Wieśku. Bo tam się dostawało już gotową postać, którą można było wyspecjalizować w różnych
@CralencSeedorf: tylko, że w bloodlines statystyki postaci i przynależność do klanu znowu -> miały wpływ jak będziesz przechodzić całą grę, istniały w grze mechaniki sprawiające, że różnymi postaciami ( buildami ) grę przechodzi się w zupełnie inny sposób i to właśnie między innymi dlatego można mówić o bloodlines jako rpegu a nie shooterze.
@Neurohaox: @Bethesda_sucks: W mojej opinii głównym celem tego gameplayu bylo pociagniecie hype, pokazali duzo walki, duzo fajerwerkow czyli tego co przecietny nastoletni amerykanski konsument oczekuje. O fabule jestem spokojny, redzi to powazna firma, raczej maja swiadomosc ze fabula w grze rpg jest bardzo istotna. Co do kreacji postaci wyglada troche jakby ja robili na odwal sie, ale narrator chyba ze 2 razy wspominal ze to alpha i moze sie roznic
@maximmo: ale mi się bardzo podobał gameplay i nie mam wątpliwości co do tego, że gra odniesie sukces, sam napewno zagram i będę się dobrze bawił. Tylko że ja podchodzę do tego jako gry fps z elementami rpg, a jest kilka dużych firm, które mają nadmierną chęć forsowania narracji, że to są full scale rpg i 'detale' takie jak umiejscowienie kamery są nieistotne.