Wpis z mikrobloga

#kurier #kurierzy #geis #afera

Siemanko Mirki. Chciałem się skonsultować odnośnie działania pośrednika kurierskiego (tzw "brokera"). Otóż zamówiłem usługę kurierską za pośrednictwem strony paczkakurierem.pl aka taniowysylaj.pl (przestrzegam 1). Paczka została wysłana kurierem Geis (przestrzegam 2), trzy razy próbowano mi ją dostarczyć, za każdym razem byłem cały dzień w domu a kurier nie docierał. Napisałem o tym do kuriera, że skoro nie mogą sobie poradzić z dostarczeniem paczki (adres 100% poprawny) ani też nie dzwonią na podany w liście przewozowym telefon (bo i po co ¯\_(ツ)_/¯ ) to niech odeślą ją z powrotem, oczywiście bez opłat. Odesłali.
Dwa tygodnie później broker pisze abym uregulował płatność za zwrot tej paczki (bo taki ma cennik) bo jak nie to po 2 tygodniach rozpocznie postępowanie windykacyjne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A więc nie dość, że za zapłaconą wysyłkę jestem stratny bo kurier nie wywiązał się z jej dostarczenia to teraz jeszcze mam być kolejne 12.55 stratny za jej zwrot. Jednym słowem kpina. Wiem, że to żadne pieniądze ale mimo wszystko taka praktyka jest chora. Myślicie aby zignorować to "wezwanie" czy skonsultować się z prawnikiem? :P
  • 3
  • Odpowiedz
@ubog: napisz do kontaktu brokera i opisz im sytuację. Jak się będą dalej rzucać, to postrasz prawnikiem, że próbują wyłudzić pieniądze za niewykonaną usługę. Możesz dodać coś o poniesionych stratach, z powodu tego że nie otrzymałeś przesyłki.
  • Odpowiedz
@ubog: Zamiast napisać interwencję, że nie dostajesz paczki i puścić jakieś pismo z pretensjami, to wydałeś dyspozycję do zwrotu? Ciekawe podejście ( ͡° ͜ʖ ͡°) Opłata za zwrot paczki jest czymś normalny i nie jest to wymysł brokera, a normalna praktyka firm kurierskich (na poczcie jest to samo).

Raczej z takim scenariuszem nic nie ugrasz, powinieneś reklamować usługę na etapie doręczania do Ciebie.
  • Odpowiedz