Wpis z mikrobloga

Mirki, jestem nowy w muzyce i planuję kupić w miarę tani kontroler midi bo kasy brak, ale mam #!$%@? dylemat. Z jednej strony chciałbym nauczyć się grać na pełnowymiarowej klawiaturze i kupić m-audio keystation 88, a z drugiej chciałbym kupić alesisa v61 ze względu na pady które mi sie podobają, przy czym byłyby dość przydatne. Czy ten brak 17 dodatkowych klawiszy będzie bardzo odczuwalny? Co robić, co jest lepszym wyborem? Doradźcie, bo nie wyczymie (,)

#produkcjamuzyki
  • 20
  • Odpowiedz
@janoosz-tracz: Ja jako mobilnych klawiszy używam keystation 88 i sobie chwalę. Niekoniecznie jest Ci potrzebna pełnowymiarowa klawiatura, aczkolwiek będziesz musiał się sporo przemieszczać oktawami przy wirtualnych instrumentach, co nie jest jakimś tam dużym problemem, bo masz przyciski nawigacyjne na klawiaturze. Pady są rzeczywiście przydatne i nie zaszkodzi mieć ich kilka pod ręką w czasie produkcji, tak więc polecam Alesis, bo koncertów fortepianowych grał raczej na tym nie będziesz :)
  • Odpowiedz
@janoosz-tracz: alesis / nektar (mam tego drugiego od 2 lat). Nie kupuj dużej klawiatury, jeżeli nie zamierzasz traktować tego jako pianina (sam skok klawiszy jest totalnie inny w takich tanich klawiaturach). Mam wersję 49-klawiszową i wystarcza do tworzenia. Same pady są do dupy w nektarze (albo nie umiem ich ustawić). Nie zwracałbym na nie większej uwagi.
  • Odpowiedz
@janoosz-tracz: te pady nie są zajebiste. Wręcz się na nich zawiodłem, ale wciągnę kiedyś mpctkę i tyle ( ͡° ͜ʖ ͡°) Możliwe, że w alesisach są lepsze, ale nie dam sobie łapy uciąć, niechaj jakiś użytkownik owych Ci o nich opowie. Odgórnie mówię, na takich padach strasznie #!$%@? gra się cięte sample ( ͡° ʖ̯ ͡°) (przynajmniej mi)
  • Odpowiedz