Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Mkreczki jakie sa konkretne roznice w osiagach i oszczexnosci jednostki np. 2.0 a 3.0? Zawsze bylem przekonany ze wiekszy silnik, to lepsze osiagi, wiekszy moment obrotowy, a z tego co widze to sa jednostki 2.0 majace wiecej KM niz v6 i do tego wiekszy moment obrotowy. Do tego znajomy twierdzi ze przy wiekszych predkoscisch ma mniejsze spalanie w swoim 2.0 na gnoju niz ja przy tej samej predkosci na 3.0 tez w gnoju.

Dodam od siebie ze w kwestii motoryzacji jestem zwyklym laikiem. Probowalem googlowac ale wywala mi tylko wyniki z forow gdzie sa calkowicie inne zapytania dotyczace konkretnych modeli i marek, a mnie interesuje ogolna teoria.
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
  • 17
@w__w: Kultura pracy. Mówi to coś Panu, Panie Ferdku ?

Różnice są takie że 3.0 zawsze są droższe w utrzymaniu, więcej palą ale za to kultura pracy, dźwięk silnika rekompensują droższe utrzymanie.
Pozostaje pytanie czy Cie stać?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@lukaschels: Jezdze 3.0 ( ͡° ͜ʖ ͡°) znajomy kupil niedawno bmw z 2.0 pod maska, gdzie ma wiecej koni, lepszy moment i zwyczajnie mnie pupa piecze, do tego samochod pracuje rownie ladnie jak moj, stad zaczalem sie zastanawiac jakie sa znaczace roznice. No ale w moim i tak leci nowa mapa w przyszlym roku ( ͡ ͜ʖ ͡)
@w__w: to może ja coś od siebie dorzucę, Cupra 300 DSG (2.0TSI 300KM/380Nm). Spalanie REALNE - trasa eko/normalna/tempo 7/8/9 litrów, autostrada ~140 - 9 litrów. Na weekend byłem w niemczech, sprawdziłem spalanie przy większych prędkościach - i przy 180 na tempomacie spalanie to 11,5l. Miasto 11-13 litrów. Wydaje mi się że jak na auto które ma trochę ponad 5 sekund do 100 i 100-200 robi w 12 sekund jest naprawde przyzwoicie.
@w__w: teoretycznie w większym silniku masz większy moment i moc dzięki czemu możesz użyć niższych przełożeń w skrzyni dzięki czemu powinieneś mieć niższe obroty silnika niż w silniku o mniejszej pojemności, więc TEORETYCZNIe mógłbyś mieć mniejsze spalanie w większej pojemności podczas jazdy ze stałą predkością X. Jednak w praktyce niższe przełożenie = słabsze osiągi, więc producenci szukają złotego środka i wychodzi tak czy siak że silnik trochę więcej spali.
Dodaj do
@w__w: tak generalnie to dzisiejsze benzynowe silniki małolitrażowe (2.0 i mniejsze) są z reguły turbodoładowane, co daje właśnie większą moc, moment i to żaden problem żeby taki silnik osiągami przeskoczył jakieś wolnossące 3.0 V6 czy R6. Sęk w tym że te małe silniczki są wysilone i będą miały problem przejechać większe przebiegi w swoim życiu (strzelam że 200 tys. max przy naprawdę dobrym użytkowaniu i obsłudze), mają więcej drogich części które
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@dzorcz: Takie wychodzilo mi na autostradach jak jezdzilem do Polski, wahalo sie do tych 9 pewnie w zaleznosi od warunkow, zaladowania, itd. Moze sie myle, jak tylko znowu rusze gdzies autostrada to sprawdze dokladnie ;)
@gieteer: Co za bajki. Te twoje wysilone silniki spokojnie robią 200k.

@w__w: Obecnie jesteśmy w takim miejscu że do normalnych aut nie warto montować niczego więcej niż 2.0 benzyna/diesel. Spójrz na takiego golfa R czy merca a45 amg. Ten drugi ma prawie 400 koni. Po co więcej mocy na zwykłej drodze?

Uturbione 3L jednostki powinny wyciągać około 500 koni ale tego nie obserwujemy. Dlaczego? Ponieważ 400 koni w 2L powoduje
@w__w: Co to za bmw, co w 2.0d ma więcej mocy niż Twoje 3.0 tdi? Masz kastrata bez quattro? Moim zdaniem nie ma szans, żeby przy wysokich prędkościach przelotowych 2.0 spalił wyraźnie mniej niż 3.0. Z resztą testowałem to i kolegi astra 1,7 przy 180 paliła tyle samo co mój 3.0 tdi, a audi jednak 300 kg cięższe + quattro.

@dzorcz: Też mam a4 3.0 tdi i przy 180 pali
@w__w: No mapuj, ruszać tym będzie ciężko, ale na trasie przynajmniej będzie szło. Jak dla mnie w fabrycznej mocy bez sensu konfiguracja, bo kilka koni więcej niż 2.0, a cena i koszty utrzymania zupełnie inne.
@poczekaj: Ale normalnemu człowiekowi nie przeszkadza, że przy dodaniu gazu
2.0 potrzebuje zrzucić 3 biegi a nie jeden lub w ogóle. Dlatego duże silniką są luksusem
@w__w: Na moim przykładzie c300 2.0 turbo 258 km. Spalanie w mieście ok 12-14l ok , Wrocław jest miastem, w którym się więcej stoi w korku niż jedzie. Natomiast spokojna jazda poza miastem można spokojnie spalać 6-7l. Autostrada około 160 km/h 8-9l. Znajomy jeździ V6 i mamy podobne spalania w mieście , natomiast poza miastem / autostrada już na moją korzyść. Osiągi , pewnie V6 ma lepsze ale zależy co kto