Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Mkreczki jakie sa konkretne roznice w osiagach i oszczexnosci jednostki np. 2.0 a 3.0? Zawsze bylem przekonany ze wiekszy silnik, to lepsze osiagi, wiekszy moment obrotowy, a z tego co widze to sa jednostki 2.0 majace wiecej KM niz v6 i do tego wiekszy moment obrotowy. Do tego znajomy twierdzi ze przy wiekszych predkoscisch ma mniejsze spalanie w swoim 2.0 na gnoju niz ja przy tej samej predkosci na 3.0 tez w gnoju.

Dodam od siebie ze w kwestii motoryzacji jestem zwyklym laikiem. Probowalem googlowac ale wywala mi tylko wyniki z forow gdzie sa calkowicie inne zapytania dotyczace konkretnych modeli i marek, a mnie interesuje ogolna teoria.
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
  • 17
@w__w: Kultura pracy. Mówi to coś Panu, Panie Ferdku ?

Różnice są takie że 3.0 zawsze są droższe w utrzymaniu, więcej palą ale za to kultura pracy, dźwięk silnika rekompensują droższe utrzymanie.
Pozostaje pytanie czy Cie stać?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@lukaschels: Jezdze 3.0 ( ͡° ͜ʖ ͡°) znajomy kupil niedawno bmw z 2.0 pod maska, gdzie ma wiecej koni, lepszy moment i zwyczajnie mnie pupa piecze, do tego samochod pracuje rownie ladnie jak moj, stad zaczalem sie zastanawiac jakie sa znaczace roznice. No ale w moim i tak leci nowa mapa w przyszlym roku ( ͡ ͜ʖ ͡)
@w__w: to może ja coś od siebie dorzucę, Cupra 300 DSG (2.0TSI 300KM/380Nm). Spalanie REALNE - trasa eko/normalna/tempo 7/8/9 litrów, autostrada ~140 - 9 litrów. Na weekend byłem w niemczech, sprawdziłem spalanie przy większych prędkościach - i przy 180 na tempomacie spalanie to 11,5l. Miasto 11-13 litrów. Wydaje mi się że jak na auto które ma trochę ponad 5 sekund do 100 i 100-200 robi w 12 sekund jest naprawde przyzwoicie.