Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Jako dziewczyny jednak mamy łatwiej o pracę. Trudno mi to przyznać, bo zawsze byłam feministką, ale teraz chyba muszę to przemyśleć xD

Od 3 miesięcy szukałam pracy jako programistka. Nie mam żadnego doświadczenia oprócz miesięcznych praktyk na studiach, ale to nawet nie było związane z programowaniem. Hobbystycznie koduję w javie. Wiem, że moi koledzy są ode mnie lepsi programistycznie. Bez nich nie wiem czy dałabym sobie radę na studiach. Chociaż byli również gorsi faceci ode mnie jak i dziewczyny, które były często lepsze niż większość facetów.

Miałam problem ze znalezieniem pracy, przez te 3 miesiące byłam na 1 rozmowie o pracę. Nie poszła mi zbyt dobrze. Generalnie zawsze byłam dobra z matmy, a z programowania nie i teraz się to mści na mnie ()
Potem kolega mi powiedział, żebym sobie zrobiła profil na linkedin, koniecznie ze zdjęciem xD Do CV też dodałam zdjęcie. Zrobiłam tak 2 tygodnie temu i od tej pory byłam na 6 rozmowach o pracę i w końcu znalazłam. W poniedziałek pierwszy dzień #chwalesie, wiec trzymajcie kciuki za mnie żebym sobie dała radę.

Z jednej strony trochę mi głupio, że musiałam ładną buzią zdobyć pracę, ale z drugiej strony trzeba podkreślać swoje atuty, no nie? :D

#pracbaza #programowanie

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: Zkropkao_Na
Dodatek wspierany przez: Nie siedź w domu w ferie i w wakacje
  • 21
To nie musi byc zarzuta. W dużym banku w jednym z 3 dużych miast IT(tym najtańszym) gdzie masowo zatrudniają programistów ostatnio szefo zza granicy po wizycie powiedział, że mają hiring freeze dla facetów i mają zatrudniać tylko kobiety. Nie pracuję tam ale koledzy z firmy mi powiedzieli. ( ͡° ͜ʖ ͡°)