Dlaczego tesla robi baterie do samochodów z kilku tysięcy małych zamiast wyprodukować jedną, wielką, płaską baterie? Obudowa każdego, osobnego akumulatorka to dodatkowa waga i cylindryczny kształt marnuje przestrzeń. Jest to niemożliwe produkcyjnie czy chodzi o coś innego?
#!$%@? się znam ale nie widzę powodu by nie można było szybko ładować dużego ogniwa, poza chłodzeniem
@Doman_60: Jedno ogniowo może przyjąć przykładowo 2 ampery. Mimo, że będzie ogromne to prąd ładowania nie wzrośnie. W przypadku 8000 tys ogniw ładujesz 2 ampery ale na każde ogniwo finalnie 8000 razy szybciej naładujesz ( do określonej pojemności)
@Pimpuszek: Łatwiej chłodzić wiele niż jedno, padniecie jednego a bateria działa, więcej energii w jednostce czasu do ładowania i rozładowania, wyższe napięcie to mniejszy przekrój przewodów nie tylko doprowadzających ale i uzwojenia silnika. itd... Sporo wynika z prawa Ohm-a cześć z praktyczności i kasy.
Nie wiem czemu założyłem że w ogniwo np. 100 kWh mogę ładować 100 kW
@Doman_60: Źle założyłeś ;) Więcej ogniw to wyższe napięcie. W sieciach przesyłowych też masz podwyższone napięcie do kilkuset kV po to aby obniżać straty i przesyłać mniejszy prąd. Patrz na to z tej strony jedno auto osobowe możesz naładować max w ciągu 30 minut o zasięg 270 km, ale 10 aut na 10 ładowarkach już o 2700
@Pimpuszek: żeby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba poruszyć trochę fizyki i chemii. 0. kształt ogniwa to tylko inne zawinięcie elektrod. elektrody (głównie grafit) są naniesione na cienką folie aluminiową, która obiera prąd. taka elektroda jest stosunkowo cienka i zwija się ją z takich pasków w ogniwa. pomiędzy elektrodami jest separator nasączony organicznym elektrolitem.
1. elektrody zmieniają rozmiar. naładowana katoda puchnie o kilka % 2.maksymalny prąd, jakim można ładować ogniwo zależy od
Jest to niemożliwe produkcyjnie czy chodzi o coś innego?
#tesla #elonmusk
@blisko_kebab: to czemu nie robi mniejszych? ¯\_(ツ)_/¯
2 - chłodzenie
#!$%@? się znam ale nie widzę powodu by nie można było szybko ładować dużego ogniwa, poza chłodzeniem
@Doman_60: Jedno ogniowo może przyjąć przykładowo 2 ampery. Mimo, że będzie ogromne to prąd ładowania nie wzrośnie.
W przypadku 8000 tys ogniw ładujesz 2 ampery ale na każde ogniwo finalnie 8000 razy szybciej naładujesz ( do określonej pojemności)
Nie wiem czemu założyłem że w ogniwo np. 100 kWh mogę ładować 100 kW
@Doman_60: Źle założyłeś ;)
Więcej ogniw to wyższe napięcie. W sieciach przesyłowych też masz podwyższone napięcie do kilkuset kV po to aby obniżać straty i przesyłać mniejszy prąd.
Patrz na to z tej strony jedno auto osobowe możesz naładować max w ciągu 30 minut o zasięg 270 km, ale 10 aut na 10 ładowarkach już o 2700
0. kształt ogniwa to tylko inne zawinięcie elektrod.
elektrody (głównie grafit) są naniesione na cienką folie aluminiową, która obiera prąd. taka elektroda jest stosunkowo cienka i zwija się ją z takich pasków w ogniwa. pomiędzy elektrodami jest separator nasączony organicznym elektrolitem.
1. elektrody zmieniają rozmiar. naładowana katoda puchnie o kilka %
2.maksymalny prąd, jakim można ładować ogniwo zależy od