Wpis z mikrobloga

@ricco93: Jakie to moto? Zazwyczaj producenci podają wymaganą klasę lepkościową (SAE) i klasę jakościową (API, JASO, ACEA).
Ogólnie nic się nie stanie, olej ma spełniać wymaganą klasę SAE i klasę jakościową, stosunek baz olejowych nie stanowi tutaj żadnej przeszkody :)

Z ciekawości, mogę zapytać o jakim oleju myślisz? :)
@amath: No nie mogę się z tym zgodzić niestety. Czytałem karty charakterystyk Motula 5100/7100 10W40, Valvoline SynPower 10W40 i Fuchs Silkolene Comp4 i Pro4 10W40.

Patrząc po lepkości przy 100C i na ogólny wskaźnik lepkości, czyli podstawowe interesujące nas parametry i wskaźnik TBN, mówiący o tym ile syfu ze spalania mieszanki olej może przemielić, to motul wypada...biednie, skoro dostaje w dupę od połowę tańszego oleju ;)

Serio, serio, proste porównanie:
7100
@PanSprzedawca: @Glenroy: Motocykl to Derbi Terra. W zeszłym sezonie zalałem go Platinium Rider 4T . Tak z ciekawości i z nudów przeglądałem oleje motocyklowe i znalazłem Valvoline SynPower 4T, który cenowo wygląda całkiem dobrze.
@amath: Aha, czyli uważasz, że dane z kart charakterystyki to ściema i rozumiem, że masz jakąś podstawę, badania, cokolwiek, żeby podważyć wiarygodność zawartych tam parametrów w inny sposób, niż "wydaje mi się" i próba wejścia mi na ambicje? ;)
znalazłem Valvoline SynPower 4T


@ricco93: Mój FZS jeździł na nim 5 lat i miał się świetnie, połowa motomirków jeździ na SynPowerze, od enduro, po super sporty i też nikt nie narzeka. Na pewno jest lepszy od 5100 chociażby tym, że jest na pewno pełnym syntetykiem ;)
@Glenroy: niee... uważam po prostu, że połowa wyścigowego świata oraz masa na prawdę świetnych mechaników motocyklowych i samochodowych ( i to nie amatorów jak ja :) ) płaci więcej za motula bo lubi im napychać kabzy :)

widzisz to podobnie jak z markami koncernu VAG, część twierdzi, że po co dopłacać za Audi skoro Skoda to TO SAMO tylko bez znaczka 4zer( ͡° ͜ʖ ͡°)

twierdzenie, że
@amath:

niee... uważam po prostu, że połowa wyścigowego świata oraz masa na prawdę świetnych mechaników motocyklowych i samochodowych ( i to nie amatorów jak ja :) ) płaci więcej za motula bo lubi im napychać kabzy :)


A druga połowa i jeszcze część z tej połowy będzie zachwalać Royal Purple, Bel Raya, Liqui Moly, bo stosują go od zawsze i zawsze był dobry. Szanuję wiedzę specjalistów, ale no na prawdę, nie
@Glenroy:bel rej i likui moli to je inna półka więc dajmy im spokój, chociaż skoro już wyciągnąłeś, to przykład z autopsji. skrzynia w jednym z motocykli które robiłem działała zauważalnie lepiej na bel reju niż motulu :) a teoretycznie dwa te same oleje :) i nie wiem dlaczego tak było :)

i co też byś powiedział, że nie warto dopłacać bo coś takiego z dokumentacji nie wynika ? :D

i jeśli