Wpis z mikrobloga

Chciałbym zapytać wszystkie osoby, które odnosiły jakieś sukcesy w nauce (zwłaszcza na studiach - stypendia itd.) - w jaki sposób się SKUTECZNIE uczyliście? Czy to było po prostu zakuwanie zwykłe od rana do nocy, czy stosowaliście jakieś metody, nie wiem, pomodorro, zakreślanie, cokolwiek?

#nauka #studbaza
  • 16
  • Odpowiedz
@co_jest: wiem, że nic ci moja odpowiedź nie pomoże, i też nie piszę tego sarkastycznie - ale ja po prostu interesowałem się tym, co studiuję

więc jak się siedzi w temacie, czyta, ogląda dzień w dzień, to można się #!$%@?ć i iść na egzamin z wyszczerzonymi zębami
  • Odpowiedz
@co_jest: brak konta na wykopie :D

A na poważnie - ze ścisłych to rozwiązywanie zadan, a z pamięciowki - ja zawsze z danego materiału robiłam sobie ręcznie notatki kumulujace najistotniejsze rzeczy. Potem czytałam to raz i drugi, podkreślałam sobie słowa/hasla klucze, czytałam ponownie, a na końcu opowiadałam sobie to wszystko w głowie, poczatkowo zerkajac na podkreślenia. A za drugim czy trzecim razem wszystko było w głowie. Brzmi to czasochłonnie, ale w
  • Odpowiedz
@co_jest: uczyłem się zazwyczaj z jednym kumplem i rozmawialiśmy o tym o czym się uczyliśmy. Rozkładaliśmy te rzeczy na czynniki pierwsze, wskazywaliśmy absurdy, to z czym się nie zgadzamy. Dzięki temu pamiętaliśmy lepiej to zapamiętywaliśmy. Aczkolwiek jak czasem były większe grupy to działało to odwrotnie bo zamiast się skupić na tym czego się uczyliśmy, kończyło się gadaniem o pierdołach.

To też zależy od specyfiki studiów i przedmiotów.
  • Odpowiedz
@co_jest: tworzyłam sobie historię z materiału do nauczenia. Proste skojarzenia. W sumie robiłam to machinalnie od podstawówki i działało dla mnie najlepiej. Druga sprawa, wyobrażałam sobie że tłumaczę komuś zagadnienie. Przed maturą zrobiłam sobie komisję z miśków :D Dopiero później się dowiedziałam że to w sumie ma fachową nazwę jako "metoda gumowej kaczuszki".