Wpis z mikrobloga

@Lolixdyskutant: jeżeli producent takich danych nie udostępnił to raczej ich nie będzie, mało kto by chciał konstruować płytę do mierzenia bocznego przechyłu dla terenówek ( ͡° ͜ʖ ͡°). Zaraz poszukam rzeczy ze studiów ale na pewno więcej jak 30 stopni, tyle najczęściej mają wozy straży pożarnej
@Lolixdyskutant: popatrzyłem na anglojęzyczne strony i oni też się głowią ( ͡° ͜ʖ ͡°). Ale około 45 stopni na fabrycznym, sprawnym zawieszeniu i na homologowanych oponach. Na lifcie i na większych kołach trzeba doświadczalnie
albo zgłosić się do pimotu czy coś xD. Ewentualnie można z tego się doktoryzować: bezpieczeństwo modyfikacji usprawniających zdolności terenowe pojazdów, studium przypadków

I wyciągnąć na to grant xD
@Lolixdyskutant: myślę, że z palcem w dupie. Tylko pamiętaj, że rozklad mas, szczególnie na wysokość, ma znaczenie, więc jak dołożyłeś stalowe zderzaki czy porządny kosz na dach to środek masy poszedł trochę do góry. A im wyżej tym gorsza stateczność
@Lolixdyskutant oficjalnie 40 stopni w serii, ale to jest totalna teoria. W terenie jest to na bank znacznie mniej, wystarczy, że koła skręcisz, wpadniesz w dziurę, jedziesz sam i przeciążasz jedną stronę itd.

Ja mam 2,5 cala liftu w XJ, wyjęte stabilizatory, 31 cali opony, spuszczam w terenie do 1,5 bara. przy 35 stopniach absolutnie sram w gacie i nie dużo trzeba, żebym się przewrócił.

Na zjeździe natomiast nie zdarzyło mi się