Wpis z mikrobloga

Planuję w moim DL-1000 samodzielnie wykonać regulację przepustnic. W tym celu zbuduję U-rurkę z wężyka o średnicy wewnętrznej 4mm (takie mam króćce w motocyklu) i długości 4m. Do U-rurki mam zamiar wlać z 100ml oleju silnikowego takiego jak używam w motocyklu.

W związku z tym mam kilka pytań:
- czy istnieje możliwość, że podczas odpalania motocykl zassie olej do przepustnicy?
- czy takie zassanie jest szybkie, czy np. zdążę szybko zgasić silnik?
- czy można się przed tym zabezpieczyć?
- czy jak jednak zassie olej do przepustnicy, to wystarczy czyszczenie jej?

#motocykle
  • 8
@slaveke Dobry pomysł. Pytanie, czy dokładność jest taka sama jak w U-rurce. U-rurkę jestem wstanie zrobić dość dokładnie symetryczną. W przypadku takiego bardziej skomplikowanego mechanizmu wydaje mi się, że opory powietrza mogą nie być symetryczne. Mam na myśli, że np. prawa butelka może stawiać odrobinę większy opór niż lewa.

Chociaż z drugiej strony jest to schemat zamknięty, więc teoretycznie nie trzeba zachowywać symetrii.
Zrobię najprostszą długą U-rurkę i powinno wystarczyć.

Ale tak z ciekawości, bo nie miałem w swojej edukacji mechaniki płynów. Jakie jest wasze zdanie? @Gixaar @Donmenello @KurzeJajko @iedrzei

Czy w przypadku U-rurki, lub mechanizmu z butelek trzeba zachowywać symetrię oporów. Czyli np. zgięcie U-rurki musi być dokładnie w połowie. Czy jeżeli stosujemy jakieś dławiki (igła z apteki) na U-rurce to trzeba je zastosować z obydwu stron.
@rama88: Rób symetrycznie, weź długą rurkę i wlej niedużo oleju, dobry jest ten do silników dwusuwowych. Nie ma sensu bawić się w dławiki. Prawdopodobnie idealnie nie ustawisz poziomu oleju, zawsze w którąś stronę będzie delikatnie więcej, w drugą mniej, wyczujesz kiedy nie da się już lepiej ustawić. Weź uwagę jeszcze na to, że to jest najdokładniejsza metoda, zegary się mylą, fizyka nie.