Wpis z mikrobloga

Witam, niedługo dotrze do mnie raspberry pi 3b+ z aeotec gen5 USB zwave i chciałbym poznać oponie doświadczonych w tematyce smarthome. Planuję na malince postawić jakiś system smarthome i nim zarządzać głównie z telefonów iPhone. Póki co mam do zarządzania termostaty danfossa na z-wave, klimatyzację daikina, może odkurzacz roborock ii będą również włączniki świateł. Jestem zielony w temacie maliny, smarthome i nie jestem informatykiem.
Wobec powyższego zależy mi na tym by system smarthome był jak najłatwiejszy dla początkującego i by większość raczej dało się wyklikać niż programować. Chciałbym by była też dobra integracja z homekit oraz by interfejs (tez app na telefonie) jeżeli to możliwe był ładny. By była łatwa konfiguracja urządzeń z-wave. Wiem, że Home Assistant i openhab można łatwo zainstalować z gotowych obrazów (openhabian, hass.io) ale chodzi mi też o łatwość dalszej konfiguracji i dodawania sprzętów.

Wobec powyższego, który system będzie najlepszy
Openhab, Home Assistant czy domoticz ?

Wiem, że domoticz jest u Nas popularny ale czy to nie jest teraz mało przyszłościowy system, a obecnie bardziej przyszłościowe i lepsze wsparcie ma HA lub OH ? OH i HA mają chyba też lepszą i łatwiejsą obsługę pluginu do homekit.
Będę bardzo wdzięczny z doradzanie w co najlepiej pójść.

#inteligentnydom #smarthome #raspberrypi #openhab #domoticz #homeassistant #homebridge #zwave
  • 20
  • Odpowiedz
@rafal180: mam Home Assistant na dokładnie takim sprzęcie jak Ty. Z-wave nie stworzył żadnych problemów. Na początku miałem trochę kłopotów z ogarnięciem YAML, ale szybko poszło dzięki walidatorom online.
Zawory Danfossa, które znam są słabe, bo nie można się dobrać do temperatury jaką widzą w pomieszczeniu.
Z HkmeKirlta nie korzystam.
  • Odpowiedz
@rafal180 na pewno masz danfossy ze starej serii kompatybilne z z-wave? Bo dupki potem zmienili je tak że nowe działają tylko z kontrolerem danfoss, mimo że też nazywają się z-wave.