Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mireczki, doradźcie mi bo nie wiem dalej co robić.

Dwa lata temu stwierdziłem, że pójdę w #programowanie i zostanę programistą. Wybrałem się na studia zaoczne, bo z fizyką i matematyką zawsze miałem spore problemy. Ale wielu ludzi na forach pisało, że to nie ma znaczenia, bo programista nie musi być dobry z matematyki/fizyki. Wybrałem się na studia z myślą o tym, że będę lepiej przygotowany do pracy jako programista niż gdybym uczył się samodzielnie, w końcu studia teoretycznie zawsze coś pomagają, ale nie są wystarczające. Myślałem, że się czegoś ciekawego nauczę i jestem rozczarowany. Jestem na drugim roku i póki co totalnie nic się nie nauczyłem, nie wiem czy to kwestia trybu zaocznego, studiuję teoretycznie w państwowej polibudzie w dużym mieście, więc myślałem, że tragedii nie będzie. Ale póki to zrealizowałem projekty studenckie typu: kółko i krzyżyk, biblioteka z podziałem na front, backend, obsługa bazy danych, komunikator sieciowy, aplikacja do tworzenia/rozwiązywania quizów. Był jeszcze jakieś małe programiki wykorzystujące algorytmy sortowania, grafy itd. I to wszystko czego od nas wymagali przez te 2 lata.

Oprócz tego przez te 2 lata uczyłem się na własną rękę, ale niestety przez niełatwą sytuację zawodową zbyt wiele się nie nauczyłem, ponieważ mam mocno ograniczony czas:
Od 18 roku utrzymuję się sam, pracowałem do tej pory w kilku gówno pracach. Nie mogą znaleźć nic ciekawego, bo jestem po liceum i nie mam żadnego wyuczonego zawodu, więc pracowałem jako kelner, kasjer, magazynier. Obecnie pracuje po 8 godzin dziennie w tygodniu, dojazd w jedną i drugą stronę zabiera mi po 2 godziny czyli łącznie tracę 12 godzin dziennie na pracę i dojazdy. Miałem więc 1-2 godziny dziennie na naukę programowania(w weekendy szkoła).