Aktywne Wpisy
fundacjawosp +948
❤️ 32. Finał WOŚP zagra w niedzielę, 28 stycznia 2024 roku! Gramy pod hasłem „Płuca po pandemii. Gramy dla dzieci i dorosłych!”, a tegorocznym motto zbiórki jest „Tu wszystko gra OK!”. W tym roku centrum Letniej Zadymy w Środku zimy znajdzie się w nowym miejscu — na Błoniach PGE Narodowego w Warszawie!
❤️ Tegoroczny Finał dedykowany będzie zakupowi sprzętu do diagnozowania, monitorowania i rehabilitacji chorób płuc pacjentów na oddziałach pulmonologicznych dla dziec
❤️ Tegoroczny Finał dedykowany będzie zakupowi sprzętu do diagnozowania, monitorowania i rehabilitacji chorób płuc pacjentów na oddziałach pulmonologicznych dla dziec
Tulky +89
Mam 27 lat i spotykam się z 16-latką. Komu to najbardziej przeszkadza? Oczywiście moim koleżankom 23+ xD. Nawet staremu mojej dziewczyny to nie przeszkadza i mnie zaprasza co chwilę na wódeczkę. (。◕‿‿◕。)
#zwiazki #seks #logikarozowychpaskow #rozowepaski
#zwiazki #seks #logikarozowychpaskow #rozowepaski
Syrena Mikrobus
Pod koniec lat pięćdziesiątych, w 1959 roku w Dziale Głównego Konstruktora FSO, narodziła się myśl o stworzeniu nowego modelu na bazie Syreny. Pojazd ten miał się odznaczać lepszymi możliwościami przewozowymi i transportowymi od swojej „bazy”, a także być mikrobusem – wówczas nie znano pojęcia van. W projekcie był zaangażowany między innymi Cezary Nawrot, który nieco później zaprojektował Syrenę Sport.
Prototyp nazwano Syrena Mikrobus – warto wspomnieć, że niektóre źródła określały samochód mianem Kombi. Pojazd oparto o mechanikę Syreny, wliczając także użycie dwusuwowego S-15 – w przeciwieństwie jednak do Syren, Mikrobus miał zbiornik paliwa przeniesiony z komory silnika na tył pojazdu – to rozwiązanie w seryjnej produkcji miała dopiero Syrena 103. Z kolei prototyp był zbudowany na szkielecie drewnianym, który obito blachą – zakładano jednak, że w produkcji pojazd miał być całkowicie blaszany. Masa pojazdu wynosiła 900 kilogramów – seryjna „skarpeta” ważyła 70 kilo mniej.
Mikrobus posiadał troje drzwi (dwoje po bokach i jedne w ścianie tylnej), a także trzy rzędy siedzeń, na których mogłoby się pomieścić siedem osób – była jednak możliwość złożenia tych miejsc, dzięki czemu przestrzeń ładunkowa uległaby powiększeniu.
Samochód pomimo pozytywnego odbioru nie został skierowany do produkcji. Dlaczego? Osobiście spotkałem się z dwoma powodami podjęcia takiej decyzji -
a) według pierwszej hipotezy, władza nie zgodziła się na produkcję, „żeby nie rozbudzać apetytu obywateli” – ten powód jest jednak IMO trochę zbyt oklepany, nawet jak na standardy Polski Ludowej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
b) drugi powód, który moim zdaniem jest bardziej wiarygodniejszy, jest prostszy – nie było potrzeby produkcji takiego auta. Wówczas w produkcji były już FSC Żuk czy FSD Nysa, a Syrena Mikrobus była po prostu zbędnym projektem, na którego nie było potrzeby uruchamiać produkcji. Ponadto, sam Mikrobus, bazujący na elementach „królowej poboczy”, mógłby nie spełnić pokładanych w nim oczekiwań.
Prototyp nie przetrwał do naszych czasów – został schowany w magazynie, a następnie zniszczony, podobnie jak inne projekty, między innymi Syrena Sport.
#samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #prl #fso #syrena #autakrokieta
A tak poza tym gwoli ścisłości: Syrena 110 przetrwała, bo powstała w wielu (około 20) egzemplarzach, które sprzedano prywatnym właścicielom (co najmniej dwie istnieją do dziś), a Warszawę 210 potajemnie wywieziono z magazynów OBR SO i tylko dzięki temu przetrwała, bo też miała się nie zachować.
( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Warszawę 210 to chyba w jakiejś stodole trzymali, o ile dobrze pamiętam xD a silnik się gdzieś zagubił, i chyba atrapę tylko pokazywali ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A tak by mógł dzisiaj wyglądać :/
Komentarz usunięty przez moderatora