Wpis z mikrobloga

NASCAR Thunder 2004

Szkoda że poza Stanami tak mało osób wie o tym tytule, bo to jest prawdziwa perełka. Pierwsza gra po zdobyciu licencji na wyłączność przez Electronic Arts i chociaż nie zmienia zbyt dużo względem poprzedniej edycji, to jest chyba punktem szczytowym serii. Dobry model jazdy stający na styku arcade i realizmu, 43 samochody na trasie, prosty, ale satysfakcjonujący system sojuszników i wrogów, który karał za lekkomyślną jazdę lepiej niż jakakolwiek gra, drobne elementy imersyjne pokroju błędu przy pitstopie, animowanych tablic wyników, czy spikera, ponad 45 rzeczywistych kierowców z sezonu 2003 + garść historycznych, świetna lakiernia, tryb scenariuszy.

Najlepszą rzeczą jednak jest tryb kariery i sposób w jaki prowadzimy zespół. Zatrudniamy po kolei ekipę pit stopu oraz mechaników, którzy odpowiadają za samochód. Części można naprawiać remontować, czy budować nowe, ale bez zaplecza wiele nie zdziałamy, zaś stopniowa rozbudowa warsztatu może zajmować albo w cholerę długo, albo po prostu długo, ale wówczas trzeba sypnąć groszem. Świetne jest również to jak potrafi się zmieniać sam krajobraz półświatka NASCAR na przestrzeni sezonów. Starsi kierowcy odchodzą, wchodzą nowi, czasami obejmując samochody starych, zaś to daje okazje przejąć nowe oferty sponsorskie. Nigdy dotychczas się nie spotkałem z tak satysfakcjonującą karierą. Co prawda w kolejnych edycjach pojawiły się niższe serie wyścigowe i pozwolono być kierowcą najemnym i samemu kupować zespoły, ale zarządzania mechaniki stały się znacznie bardziej płytkie.

P.S
Mowa jest o wersji na PS2 i Xboxa. Na PS1 gra była... No na miarę swoich możliwości, zaś wersja PC była oparta o silnik F1 Challenge.

https://imgur.com/gallery/OHmg3ni


#retrogaming #staregry #gry #ps2 #playstation #psx #nascar #00s #easports #ea #emulacja
źródło: comment_WRFdFAZBL25SjTJPwQ8Q8B3e60COE2mQ.jpg
  • 7
@nightrain: Wiesz, żarty są trochę przesadzone. Każdy owal to kompletnie inna specyfika i uczenie się trasy trochę od nowa. Co prawda w kalendarzu oficjalnie tras zwykłych są tylko dwie (Sonoma i Watkins Glean), ale w grze jest całkiem sporo fikcyjnych tras z zakrętami. Parę torów wewnątrz owali chociażby w Teksasie czy Daytonie i trochę kompletnie fikcyjnych jak te w kanionie, Nowym Jorku, czy w lesie.
@jedlin12: w EU w tamtych czasach dominowała Toca 2/3 race driver i Gtr FIA (miodzio realizm i odgłosy silnika jak na tamte czasy), pionierem był Viper Racing chyba. W Nascar nigdy nie pykałem, da radę na padzie z analogowym drążkiem się pokręcić na ovalach, czy kiera only?
@Hu_Yu_Hai_Ding: Raczej Gran Turismo, oraz rzecz jasna F1. GTR miał wyjść za jakieś dwa lata, a w jakim sensie pionnerem był Viper Racing?

Zaś ten NASCAR jest świetnym przykładem gry konsolowej i jest właśnie zrobiona pod pada. Nie będzie żadnego problemu. Kiera będzie potrzebna dopiero gdy się rzucisz na NR 2003 Season.
@jedlin12: Viper Racing w sensie fizyki i inercji wg mnie, generalnie była to perełka i kamień milowy dla gatunku. Pierwsze w co się ścigałem na ovalu to indy 500 chyba pod dosem i dźwięk z pc bzikera :P. Zasysam NASCAR Racing 2003 Season na testa, żeby poczuć klimat tamtych czasów, dzięki.