Wpis z mikrobloga

Jak stocznia Nauta statek badawczy dla Göteborgs Universitet budowała <<< znalezisko
Pierwotnie statek miał zostać oddany do użytku w marcu 2015 roku. Ostatnia umowa z listopada 2018 roku dawała czas stoczni na dokończenie jednostki do 2 kwietnia br. Ciągle jednak jednostka nie została ukończona, trapią ją problemy z napędem, okazała się za ciężką i rok temu brała udział w kolizji.

(...) Stocznia dokonała remontu uszkodzonego obszaru kadłuba w części dziobowej po kolizji statku z nabrzeżem, do której doszło minionego lata, zainstalowała stały balast (było to konieczne dla poprawy stateczności - media szwedzkie, m.in. Göteborgs-Posten, złośliwie porównywały statek zbudowany w Polsce do słynnego szwedzkiego okrętu Vasa, który w 1628 r. przewrócił się i zatonął wkrótce po wyjściu ze stoczni) i pomalowała kadłub statku. Wcześniej konieczne było przeprojektowanie i przedłużenie statku o ponad 3 m, gdyż okazało się, że brakuje mu wyporności (był za ciężki, jak na wyporność, którą dysponował; źródła szwedzkie mówią o używaniu przez stocznię przewymiarowanych, za ciężkich materiałów, co może oznaczać np. zbyt grube w stosunku do projektu, blachy).


#polska #szwecja #nauta #gdynia #przemyslstoczniowy #statki
BaronAlvon_PuciPusia - Jak stocznia Nauta statek badawczy dla Göteborgs Universitet b...

źródło: comment_4Y1eBWQaldGIAtPJwwc19FwDmhREeYx3.jpg

Pobierz