Aktywne Wpisy
chwilowypaczelok +630
Test wieku: jeśli to pamiętasz to masz więcej niż 30 lat
poorepsilon +3
Na jakie studia iść by mieć ok pracę? Mam 26 lat. Mature zdałam średnio, nie lubię matematyki i przedmiotów ścisłych. Czy dobre studia to zazwyczaj studia inżynierskie?
Wierząc Biblii (a ja wierzę), Jezus spędził w grobie ziemi 3 dni i 3 noce:
To jeśli umarł w piątek wieczorem i zmartwychwstał w niedzielę rano, to nawet zakładając inkluzywną metodę liczenia czasu, da nam to 3 dni i 2 noce. #!$%@?ąc od tego, że inkluzywna metoda liczenia czasu była stosowana do liczenia lat panowania władców, a nie jednocześnie dni i nocy. Bez inkluzywnej metody dostajemy 2 noce i tylko jeden dzień.
Kiedy więc umarł i zmartwychwstał Jezus, skoro miał spędzić w łonie ziemi 72h? Czyżby Biblia się myliła i jedyny znak (Jonasza) dany pokoleniu cudzołożnemu się nie wypełnił?
Odpowiedź jak zwykle znajdziemy w Biblii. Dniem ukrzyżowania Jezusa był dniem Przygotowania Paschy czyli dzień przed 1 dniem Przaśników:
potwierdza to inny fragment Pisma:
Dla osób nieznających prawdziwych świąt Boga Jahwe, czyli przede wszystkich katolików, oprócz cotygodniowych sobotnich szabatów (odpoczynków), istniało również 7 uroczystych szabatów, zwanych także wielkimi. W jaki dzień tygodnia więc wypada uroczysty szabat pierwszego dnia Przaśników? Czy wypada on zawsze w sobotę czy też podobnie jak np. Sylwester, 1. dzień Przaśników a tym samym dzień Przygotowania mógł być dowolnym dniem tygodnia? Zgodnie z tym co podaje Biblia:
14 dzień miesiąca Nissan to dzień Przygotowania, następnym dniem są Przaśniki. 15 dzień miesiąca (Przaśniki) księżycowego podobnie jak i miesiąca słonecznego może wypaść w dowolnym dniu tygodnia. A więc czy wypadł on w sobotę trafiając dokładnie w cotygodniowy szabat? Co o tym mówi Biblia?:
http://biblia.oblubienica.eu/interlinearny/index/book/1/chapter/28/verse/1/param/1/version/TR
W oryginalnym przekładzie interlinearnym Pismo Święte mówi o dwóch szabatach, a więc o konfiguracji w której 1 dzień Przaśników NIE wypada w sobotę! Konfigurację tę potwierdza również fakt, że nie ma opcji aby Jezus, jako przestrzegający prawo Żyd, podróżował w szabat, a tak musiało by być, jeśli dzień Przygotowania miałby wypaść w piątek:
Tradycyjna opinia, że Jezus umarł w piątek, prowadzi do nierozwiązywalnych niezgodności dwóch następujących tekstów:
a) Po upływie szabatu Maria Magdalena, Maria, Matka Jakuba, i Salome nakupiły wonności, żeby pójść namaścić Jezusa. (Mk. 16:1)
b) Był to dzień Przygotowania i szabat się rozjaśniał. Były przy tym niewiasty, które z Nim przyszły z Galilei. Obejrzały grób i w jaki sposób zostało złożone ciało Jezusa. Po powrocie przygotowały wonności i olejki; lecz zgodnie z przykazaniem zachowały spoczynek szabatu. (Łuk. 23:54-56)
Zauważmy, że z pierwszego fragmentu wynika, że wonności zostały zakupione po szabacie, a z drugiego - że przed. Rozwiązaniem tej pozornej sprzeczności jest zwykły dzień, który rozdzielałby dzień Paschy od sobotniego szabatu. W takim ustawieniu Jezus umiera w środę, w dzień przygotowania Paschy, pierwszy dzień Przaśników (uroczysty szabat) to czwartek, piątek to zwykły dzień roboczy, w którym kobiety kupiły wonności i przygotowały olejki zgodnie ze zwyczajem żydowskim, w sobotę zaś odpoczęły, by potem nie spotkać już Jezusa w grobie. Tylko w takiej konfiguracji pozbywamy się niezgodności pomiędzy ewangeliami synoptycznymi a Janem (różne kalendarze), niespójności między określeniami "po trzech dniach" a "trzeciego dnia" a także gruntujemy dosłowny znak Jonasza. Jezus umarłszy w środę wieczorem, musiał zmartwychwstać w sobotę wieczorem (72h).
Sprawdźmy zatem, czy w latach możliwej śmierci Jezusa 30-33 AD istniał dzień w którym dzień Przygotowania wypadał w środę:
http://www.judaismvschristianity.com/Passover_dates.htm
Jak widać taki dzień istniał i wypadał on w roku 31 AD. Jak to się ma do pozostałych części Pism? Otóż Chrzest Jezusa miał miejsce w 15 roku panowania cesarza Tyberiusza:
Ponieważ wiadomo, że Tyberiusz współrządził z ojcem od 12 roku n.e., a samodzielne jego panowanie rozpoczęło się w 14 roku n.e., więc piętnasty rok jego rządów to albo 26-27, albo 28-29 n.e.
Drugą ważną wskazówką biblijną jest uwaga w Ewangelii Jana:
Ponieważ świątynię jerozolimską Herod zaczął przebudowywać w 20 roku p.n.e., więc słowa powyższe wypowiedziano w roku 27 lub 28 n.e. Wtedy rozpoczynał swoją działalność Jezus. Ewangelia Jana rozróżnia wyraźnie trzy święta Paschy nie pozostawiając wątpliwości, że działalność ta trwała ok. trzech lat, a co
najmniej dwa lata. Proroctwo księgi Daniela mówi również o 3.5 roku działalności Mesjasza (Dan. 9:24-27).
Kolejny tekst wskazuje na okolice roku 27 AD, to nawiązanie do proroctwa Izajasza:
Wspomniany "rok łaski od Pana" może być rokiem szabatowy (co siódmy). W omawianym okresie latami szabatowymi były lata 26-27 AD i 33-34 AD.
Jak widać hipoteza środowa jest najbardziej prawdopodobna a Biblia w kilku miejsca wyraźnie na nią wskazuje i ją utwierdza. Zmartwychwstanie sobotnie jest bardzo niewygodne dla wszystkich kościołów, które za centralny obiekt kultu ustanowiły sobie pogańską niedzielę (dies Solis) w opozycji do biblijnego szabatu. Wynika to z niezrozumienia charakteru biblijnych świąt i kalendarza księżycowego, budowaniu całych doktryn na półprawdach, legendach, tradycjach a nie na Słowie Bożym, z którym nie wytrzymują konfrontacji, jak starałem się pokazać powyżej.
I tak tylko przypomnę, że Pismo było później niż Tradycja. Bo Pismo w znanej mi, czy Tobie formie