Wpis z mikrobloga

Witam szacowne grono
Czy zna ktoś książki warte polecenia, która próbują opisać czym jest "prawda"? Tzn. jakieś jej rozleglejsze ujęcie, bo definicja podana przez Arystotelesa, którą znalazłem na wiki mnie nie zaspokaja ( ͡° ͜ʖ ͡°) mogłoby też być coś o obiektywizmie i subiektywizmie typu argumenty za i przeciw
z góry dziękuję

PS; jeszcze się zastanawiam nad czytaniem Wittgensteina i jego traktatu - wiki mówi, że W. stara się tam ustalić relacje między językiem i prawdą, ale szczerze mówiąc- jestem raczej laikiem, więc nie wiem, czy opłaca mi się do tego startować
#filozofia
  • 8
@dymitrop:

The Nature of Truth - Bertrand Russell (w Problemach filozofii też coś o tym pisał).

Pragmatyzm William James

Essays on Truth and Reality Francis Bradley

To takie pozycje już klasyczne, ale nie antyczne. Pomijam współczesność czy deflacjonizm bo skoroś świeżynka to pewnie byłoby to za dużo. Jeśli jednak chciałbyś spróbować, to szukaj po nazwiskach Quine, Davidson, Putnam, Rorty, McGinn.

Ludwiga bym odpuścił.
@Turysta_Onanista:
@pyroxar:
@hiplit2137:
dzięki za polecajki, a jeszcze mam pytanie: w jaki sposób przyswajacie wiedzę, z tego co przeczytaliście? Oczywiście nie mam zamiaru obkuć się całej książki, ale czasem jak coś przeczytam, nawet kilkukrotnie, to mogę powiedzieć, że mniej więcej coś pamiętam, no ale chciałbym więcej :D robicie własne notatki i do nich wracacie?
@dymitrop: hegla nie wystarczy raz przeczytać, trzeba czytać po 15 razy przynajmniej, szczególnie jeśli zabierasz się za taką kobyłę jak Nauka Logiki.
Czytanie Hegla jest dosyć trudne, ale nie aż tak trudne jak Kanta. Wytłumaczę to w ten sposób, jeśli zapamiętasz fakt który który usłyszałeś (od kogoś) 15 dni temu a teraz ktoś do tego faktu nawiązuje, i nie masz problemów z Heglem, to czytaj Hegla.

Rozdział traktujący o prawdzie jest