Wpis z mikrobloga

@papciu: no tak, myślałem, że pytasz o kwestie konstrukcyjne ( ͡° ͜ʖ ͡°) A samo okno - to już musiałbyś ogarnąć na zamówienie w jakiejś firmie, która robi np elewacje do sklepów/centrów handlowych, nie takie rzeczy da się zrobić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@iforgestuff: w zasadzie mam już na oku projekty ;)
- "Przejrzysty" z muratora
- "Odważny 1" z domy z wizją

Nie rozumiem tylko jednego,
Bryła dwóch projektów jest mega prosta i podobna. Natomiast różnica w podstawowym kosztorysie między tymi projektami sięga 500 tys pln. W czym zatem tkwią duże koszta "Odważnego" ? Bo jeżeli w ewelacji i dachu, to przecież można to odchudzić robiąc zwykłą elewację i zwykłą dachówkę. Jestem laikiem
@papciu: No nie do końca - w Przejrzystym masz łącznie ok 100m2 z poddaszem (tego co masz poniżej 1,4m i tak nie wykorzystasz w żaden sensowny sposób.

Zresztą pytanie, w jakim czasie były robione te kosztorysy - możliwe, że ten z Muratora był robiony np z 5 lat temu, jak materiały były o połowe tańsze, a Odważny to świeżynka? Zresztą zwróć uwagę - w Odważnym masz w kosztorysie ponad 100k za
@aksal89: przejrzysty ma kilka wariantów, od ~60m2 do ~160m2, biorę pod uwagę "Przejrzysty - wariant XI" gdzie powierzchni użytkowej jest 158m2 więc tyle samo co w "Odważnym 1" i oba projekty przewidują te narożnikowe okna. Różnica w szacunkowym kosztorysie to jakieś 350-450 tys.

Sądze, że to "przejrzysty" nie jest doszacowany kosztowo, jak już ;) No ale nie znam się, po prostu taka różnica w cenie podobnych do siebie projektów to dla
@kubako: :D przesadzasz :D "zwykła" elewacja z fajnymi wstawkami drewnianymi + standardowa dachówka też robią robotę . Szczerze mówiąc to wolałbym lepiej doposażyć wnętrze niż mieć jakąś fancy blachę na dachu ;)