Wpis z mikrobloga

Mirki potrzebuje rady. Jakie macie zdanie o xamarin.forms?
Mam w planach napisanie dużej aplikacji android/ios najłatwiej będzie to zrobić multiplatformowo w xamarinie, ale jeżeli ten projekt ma ważyć kilkadziesiąt mb i być ociążały przez technologie to wolę napisać to natywnie. Nigdy nie miałem styczności z programowaniem na urządzenia mobilne, ale jestem programistą .net, dużo dłubałem w WPF także byłoby łatwiej, ale stawiam na wydajność i user-friendly aplikacji, jeżeli różnica jest kolosalna to wolę poświęcić więcej czasu i napisać to native na obie platformy bez xamarin. Doradzcie jak możecie.
#xamarin #dotnet #csharp #androiddev #iosdev
  • 21
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@garka: kiedys pisalem w xamarinie, i nie wiem na ile sytuacja się poprawiła, ale xamarin forms były czymś czego nikt nie chciał dotykać. Były toporne i problematyczne. Było to 4 lata temu. Od tego czasu mogło się wiele zmienić. Ogólnie jestem zwolennikiem natywnych rozwiazan
@mkwiatek: No dlatego ująłem to w cudzysłów. Ja zdaję sobie z tego sprawę, tylko chcę dojść do tego, czy różnica jest na tyle kolasalna, że warto uczyć się nowych technologii, może xamarin, flutter czy react native rozwiną się w przyszłości na tyle, że wyprą rozwiązania natywne, ale ja się w tej branży nie orientuję prawie wcale, dlatego gdybam i tak Was dopytuje.
@garka: nie ma czegos takiego jak natywne rozwiązania xamarina :D Natywnym rozwiazaniem dla Androida jest java/kotlin a iOS jest objC/Swift, xamarin byl natywny tylko dla Windows Phone, którego juz nie rozwijają.
Nie wydaje mi sie zeby co kolwiek było w stanie wyprzeć jezyki natwyne, iOS i Android jest na tyle róznym środowiskiem, ze do puki firmy sie nie dogadaja i nie ustandaryzują swoich komponentów system (co sie nigdy nie stanie) nie
@PanBaklazan: No to natywne rozwiązanie xamarina było z przymrużeniem oka, ale dobra dzięki. Masz rację, tak też podejdę do tematu, że zrobię wszystko natywnie. Dzięki wielkie
@garka: Technologicznie zawsze lepiej jest pisać natywnie, to oczywiste.

Niestety koledzy w tym wpisie pomijają równie ważna cześć, tzn. biznesowa. IMO jeżeli siedzisz mocno w .NET dużo taniej wyjdzie ci stworzenie produktu w xamarin. Głównie dlatego, ze to co było 4 lata temu (@PanBaklazan) nijak ma się do obecnych czasów, kiedy xamarin jest już własnością Microsfotu i jest zintegrowany z całym środowiskiem.

Jak chcesz pisać skomplikowane aplikacje, gry, to xamarin jest
@miki4ever: Dodatkowo myślę, że xamarin byłby spoko w sytuacji wykonywania wszystkich operacji po stronie servera a w aplikacji wyświetlania tylko danych. Może nie xamarin forms, ale te pseudo natywne xamarin.android itd
@miki4ever: Dlatego pisałem, że w małych projektach ma to sens, ale w duzych juz nie... ilosc pracy do wykonania w xamarinie jest mniejsza jesli chodzi o "część wspólną" ale zaczyna się wyrownywać w przypadku potrzeby wykorzystywania typowo customowych elementów per plaftorme. Wtedy idzie rzezba, utrzymanie... fixowanie błedów jednej platformy i hacki na drugiej i w efekcie wyjdzie na to samo... gdzie natywny moze byc stabilniejszy i mneij podatny chociazby na aktualizacje
@PanBaklazan: Ja mam trochę inne doświadczeni, natywnych musisz mieć dwóch, dodatkowo praktycznie nie do znalezienia, a w xamarinie, ponieważ firma robi tylko .NET, nie musieliśmy nikogo nowego brać. Jeszcze inna sprawa, ze teraz już całkiem na WEB przeszliśmy, bo aplikacje się kompletnie już nie kalkulowały.

No i oczywiście pełna zgoda, skomplikowane projektu tylko natywnie.
@garka: Robie aktualnie w Xamarin.forms i jest gituwa, parę trików i odpala się w 2 sekundy na słabym telefonie. A sam proces tworzenia aplikacji bardzo przyjemny szczególnie jak dodali Shella można bardzo łatwo ogarnąć nawigacje