Wpis z mikrobloga

Chciałbym zrobić własne repozytorium w debianie. Jak to zrobić by całość jak najbardziej zautomatyzować? Są jakies gotowe narzędzia?

Ogólnie co mam na myśli? Chciałbym, żeby np repo automatycznie zaciągało mi zmiany z gita i na podstawie tego budowało nową wersję paczki z zaciągniętym już changelogiem z githuba przerobiony na changelog dch. Albo, żeby np jak pojawi się nowa paczka w repo debianowym, to żebym pobrał je źródła i przebudował ją z własnymi patchami.

Są lub znacie jakieś narzędzia, które mogłyby mnie przybliżyć do takich rzeczy. Trochę jestem zielony w temacie.

#linux #debian #programowanie
  • 6
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Kryspin013: ta pierwszą część to zrobi debhelper albo wiele innych narzędzi. Ale z tą drugą częścią będzie problem bo nie znam żadnego narzędzia co nakładało by patche na paczki debianowe
narzędzia co nakładało by patche na paczki debianowe


@a231: Wrzucasz patcha do debian/patches i dopisujesz go do series. To akurat można łatwo zrobić - tylko chodzi mi o zbiór rozwiązań automatycznie śledzący zmiany w necie np jak to robią ludzie z launchpad czy innych repo, że im automatycznie zmiany zaciąga i przebudowuje? Chyba, że lauchpad umożliwia takie bajery.
@Kryspin013: Wiesz, ciezko okreslic czyjs poziom na podstawie paru zdan ;)
Jenkins jest stary i ma swoje mankamenty (gdy chcesz uzywac pluginow itp). TeamCity jest podobno duzo lepsze, ale wiadomo - wszystko zalezy od tego jak bedziesz tego uzywac. Jezeli chcesz miec monitorowane jedno repo i miec prosty build pipeline to duzo szybciej zrobisz prosty skrypt w bashu i wrzucisz go do crona niz nauka czegos specjalnie do tego utworzonego. Z
Wiesz, ciezko okreslic czyjs poziom na podstawie paru zdan ;)


@c8241070679095affe257f6c6f695c34: Wiem,

miec prosty build pipeline to duzo szybciej zrobisz prosty skrypt w bashu