Wpis z mikrobloga

#firma #b2b #uop #programowanie #praca
Planuje wkrótce przejść z b2b na umowę o pracę. Czy mógłby ktoś mi polecić kiedy najlepiej zawiesić działalność? np jak planuje od 1 października pracę na etacie i za wrzesień chce jeszcze wystawić fakturę VAT. Mam też kilka innych pytań:
1)Jak jest z środkami trwałymi takimi jak laptop/samochód/elektronika, czy musze je wyprowadzić z firmy by ich legalnie używać podczas zastopowania firmy?
2)Czy da się coś pokombinować z małym ZUSem - jeszcze został mi rok mniejszych składek i z tego co rozumiem to czas zamrożenia firmy nie powoduje zamrożenia zniżek :(
3)Czy muszę prowadzić księgowość podczas zamrożenia czy tylko na koniec roku składam rozliczenie roczne?
Z góry dzięki za pomoc ;)
  • 6
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@dajciePlusa: co masz do środków trwałych? Używasz normalnie, w momencie zamknięcia firmy robisz remanent i zwracasz odliczony VAT. Mały ZUS ci przepadnie.
Jaką księgowość? Chyba że dostaniesz płatności za zaległe faktury. W innym przypadku nie prowadzisz przecież działalności.