Wpis z mikrobloga

#ovh #hosting #webdev

Założyłem sobie hosting na ovh i wykupiłem tam trzy domeny. Chciałem prowadzić trzy oddzielne blogi. Do czasu zakupu wszystko wyglądało prosto, łatwo i przejrzyście, teksty typu "załóż stronę w trzech prostych krokach i gotowe".

Nie znam się w ogóle na programowaniu, nic a nic. Nie spodziewałem się, że w ovh wszystko będzie opisane jak czarna magia. Wcześniej miałem domenę na linuxpl i nie miałem żadnych problemów z postawieniem dwóch blogów na jednym hostingu.

Mam więc pytanie - czy ja, jako zupełna ciemnota w tych sprawach mogę jakoś sprawić, że na wykupionym hostingu będą działały trzy oddzielne blogi z trzema Wordpressami. Teraz przy dodawaniu Wordpress na drugą z domen ovh próbuje mi wcisnąć nową bazę danych za 300+ PLN rocznie. :/ Wordpress działa tylko na pierwszym blogu - tym, gdzie dali mi domenę za darmo przy zakupie hostingu.

Znajdzie się ktoś, kto podpowie mi jak to ogarnąć? Czy nawet się za to nie zabierać, olać to ovh i znów wykupić dostęp na jakimś łatwiejszym hostingu?

Pomocy (,)
  • 11
@CeZiK_: @iforgestuff:
A jak to zrobic - nie za bardzo wiem, czym sa tabele i prefiksy? ;) zaraz poczytam

Moze podratujecie jakims linkiem z poradnikiem, ewentualnie co wpisac w google zeby prosto wytlumaczyllo?

Przepraszam, ale jestem zupelnym lajkonikiem w tych sprawach :)
@LaRoux: jak instalujesz wordpressa podajesz adres bazy (hasło i resztę), prawda? no. to podaj jeszcze raz przy instalacji nowego wordpressa, dokładnie te same dane, tylko tam jeszcze pole wordpress każe Ci wpisać - database prefix (albo 'prefix bazy danych', albo coś w tym stylu), defaultowo jest chyba wp. Zmień to wp na np. blog2_ i będziesz miał 2 wordpressy na tej samej bazie.