O 13:10 miałem mieć lot z Modlina, ale samolot uległ awarii i do 22:30 czekaliśmy w terminalu na jakąkolwiek decyzję. Wtedy poinformowano Nas, że będziemy zawiezieni busami do Katowic i tam będzie już czekał na Nas podstawiony samolot. O 3:00 zajechaliśmy do Pyrzowic, żeby dowiedzieć się, że owszem, samolot będzie, ale o 9 i mamy sobie radzić. Sporo naprawdę małych dzieci, kobiety w ciąży. Żadnej opieki, zapewnienia miejsca siedzącego / leżanki, nic. 3 wody, 1,5 kanapki i 3 batony.
@niggerinthebox: pogoda to dalej jeden powód, czekam na dalsze z tego „mnóstwo”
@zeek: Inne to na przykład: - zamach terrorystyczny (albo jego podjerzenie) - strajk załogi - strajk załóg naziemnych (w tym kontrolerów lotu w jakimkolwiek miejscu na trasie przelotu) - usterka samolotu wykryta globalnie -> 737 MAX
@maQus: W sumie to tez nie zawsze, np w Waszyngtonie praktycznie nierealne jest znalezienie hotelu przy lotnisku, wiec mam dobra miejscówkę na jednym terminalu do spania:)
Najwiecej co ubrałem to 1000CAD od Air Canada, ale wtedy to opóźnienie mnie kosztowało wielokrotność tej sumy wiec średnio się to opłaciło.
@niggerinthebox: Ja pewnie też bym załatwiał przez ULC, albo bezpośrednio u przewoźnika. Ale to zależy, czy ktoś ma czas i mu się chce. Przykład: Każda linia ma inną procedurę składania reklamacji (inny zestaw dokumentów, inaczej wyglądający formularz, etc.) Linia ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. Nie doślesz jakiegoś dokumentu (albo się podpiszesz w złym miejscu) to ci odpowiedzą 29-go dnia, że coś jest nie tak i musisz uzupełnić papiery. Uzupełniasz i
@Beeercik: My lecieliśmy 1 sierpnia do Mediolanu. Opóźnienie prawie 6h z winy przewoźnika.Wypełniliśmy 3 sierpnia formularz dotyczący odszkodowania na stronie ryanaira, a następnego dnia już przyznali nam odszkodowanie 250 euro od osoby. Pieniądze miały dotrzeć w 21 dni roboczych, a już wczoraj miałam na koncie. Dziękio temu, że nie korzystaliśmy z usług pośredników, nie straciliśmyh 25% całej kwoty. Dodam, że wypełnienie formularza trwało 5 minut...
@neib1: srakiego, mi się udało dwa razy wynegocjować odszkodowanie od amerykańskich linii i to 2x z Los Angeles. A tamto to był żart tak samo jak mit z ta babka co sobie niby tylko kawę wylała i dostała milion od mcdonalds(był o tym nawet dokument)
@Beeercik: teść miał dokładnie taka samą sytuacje, jeden z poszkodowanych wziął kontakt do zainteresowanych zorganizował zrzutkę na jakiegoś prawniczego amigo który jest specem w tych sprawach i poleciał pozew zbiorowy. Efekt? Zwrot kosztów wycieczki z małą nawiązką. Nie bać sie walczyć o swoje w tym kraju z kartonu i nie słuchaj filozofów co prawią „conajwyzej zwrot 1/7 kosztów wycieczki, inaczej tego nie widze”. To jest podejście typowego przegrywa. Za ryj ich
srakiego, mi się udało dwa razy wynegocjować odszkodowanie od amerykańskich linii i to 2x z Los Angeles
@LewCyzud: ale wiesz, że prawo w stanach nie gwarantuje ci nic w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu (jeśli operator jest amerykański)? jedynie w przypadku gdy cię nie wpuszczą z powodu overbookingu. więc to co dostałeś to jednie z powodu dobrej woli operatora a nie dlatego, że tak to tam działa.
@Beeercik: zamiast żalić się na mirko, szykuj papiery po odszkodowanie. Nikt Ci sam z siebie kasy nie da. Jak nie chcesz się z nimi użerać, to idź do AirHelp lub jakiejś innej firmy zajmującej się tym ¯\_(ツ)_/¯
@Beeercik nam w zeszłym roku wieczorny lot przesunęli a potem odwołali i przenieśli na następny dzień. Organizowali hotele ale że mamy blisko pojechaliśmy do domu bo było szybciej niż czekać 2h aż załatwią busy i noclegi Przewoźnikiem było biuro (Thomas Cook airlines). Wypełniłem formularz na ich stronie i parę do później poprosili o wybór czy chcemy te unijne €400/osobę (ponad 1500km) car chcemy po €450 day dam 500 w voucherach do kolejnej
@Beeercik: mi odwołali lot w zeszłym roku. Miałem lecieć Lufthansa z Polski do Niemiec. Ale samolot sie zepsuł. Na stronie Lufthansy w okienku do kontaktu wpisałem że chce unijne ileś tam euro, mój lot był odwołany mój nr biletu taki i taki. Przesłali mejla że uznane. Tylko na przelew czekałem 3 miesiące, ale dostałem bez problemu tę rekompensatę.
@weronikasi: Tylko paradoksalnie odszkodowanie dużo łatwiej uzyskać przy opóźnieniu lotu niż przy odwolaniu. Przy odwołaniu przewoźnik może wymyślić dużo argumentów dlaczego samolot nie wyleciał (pogoda, strajk itp.) i nie przyznać odszkodowania.
@hphp123: Ja też namawiałem znajomych i mowilem, ze to proste. I jest proste jak wszystko idzie gładko. Bo potem sie pojawia: „anon, bo oni odpisali ze pogoda, ty masz narzedzia to sprawdz jaka byla, anon, bo oni chca jeszcze dokument taki i taki, to moze byc zdjecie, czy musi byc skan”. I przestalem polecac robic samemu, bo potem mam urwanie dupy. Komputery ciociom tez przestalem naprawiac z tego powodu ¯_(ツ)_/¯
Zapomniałem podać bardzo ważnej informacji. Wczoraj o 13:10 byliśmy już w samolocie, po instrukcji bezpieczeństwa, gotowi do lotu. Samolot wycofał na pas startowy i już mieliśmy ruszać, ale nagle zaczął z powrotem zawijać na swój 'parking'. Obsługa powiedziała, żebyśmy wrócili do terminala, ponieważ są cytuję 'problemy techniczne'. Z relacji osób które wysiadały z przodu samolotu mam wieści, że z dzioba ostro wypływał jakiś płyn. Siedząc
@Beeercik musisz zadzwonić albo napisać do tych linii, niestety mają tragiczne opinie wszędzie i mają tendencję do nie odpowiadania na żądania rekompensat
@Beeercik listownie jak napiszesz to zachowaj sobie kopię plus prowadzenie nadania. Załącz wszystkie informacje jak planowany i rzeczywisty czas odlotu, numer lotu, powód odwołania - wspomniane problemy techniczne z maszyną
Jak nie odpowiedzą po tygodniu czy dwóch to pisz do CAA razem z wszystkimi dowodami prób komunikacji, mail masz w screenie, może pomogą albo coś doradzą.
@Beeercik: przeczytałem wpis i nim doszedłem do tagów już wiedziałem, że itaka... oni mają od lat te same problemy a w tym roku to już jest w ogóle tragedia odkąd latają Blue Panorama - gówniana włoska jakość.
@Beeercik: Zglaszaj reklamacje jak najszybciej, lecialam z Itaka, moj towarzysz ulegl wypadkowi, po powrocie zglosilam sie o zwrot pieniedzy za leczenie z ubezpieczenia, ktore bylo wykupione z wycieczka (Ergo Hestia), spuscili mnie na drzewo, bo podobno trzeba zglosic to w przeciagu 3 dni od zaplaty. Kilkaset euro w dupe, zastanawiam sie, co z tym robic wlasnie...
Jesli chodzi o sam lot, zatrzymaj bilet i UWAGA!!! naklejke na bagazu kazdego pasazera, by
@Beeercik: Próbuj pierw sam, ale z doświadczenia wiem, że większość linii olewa pasażerów, dopiero jak dostają pismo od prawnika to zaczynają się budzić, najważniejsze jest abyś najpierw przesłał dokumenty do przewoźnika, najlepiej całą rezerwacje (E-ticket), boarding passy i imienne roszczenie. Jeśli oleją to masz od razu potwierdzenie, że dokumentacje wysłałeś, więc sprawa się nie przedawni. Sprawy możesz zakładać w sądach 2ch państw, Polska i Bułgaria, bo z tego co czytałem leciałeś
do 22:30 czekaliśmy w terminalu na jakąkolwiek decyzję.
Wtedy poinformowano Nas, że będziemy zawiezieni busami do Katowic i tam będzie już czekał na Nas podstawiony samolot.
O 3:00 zajechaliśmy do Pyrzowic, żeby dowiedzieć się, że owszem, samolot będzie, ale o 9 i mamy sobie radzić.
Sporo naprawdę małych dzieci, kobiety w ciąży.
Żadnej opieki, zapewnienia miejsca siedzącego / leżanki, nic.
3 wody, 1,5 kanapki i 3 batony.
#!$%@? kpina.
#lotnictwo
#podroze
#samoloty
#itaka
#wakacje
@zeek: Inne to na przykład:
- zamach terrorystyczny (albo jego podjerzenie)
- strajk załogi
- strajk załóg naziemnych (w tym kontrolerów lotu w jakimkolwiek miejscu na trasie przelotu)
- usterka samolotu wykryta globalnie -> 737 MAX
Najwiecej co ubrałem to 1000CAD od Air Canada, ale wtedy to opóźnienie mnie kosztowało wielokrotność tej sumy wiec średnio się to opłaciło.
Przykład:
Każda linia ma inną procedurę składania reklamacji (inny zestaw dokumentów, inaczej wyglądający formularz, etc.) Linia ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. Nie doślesz jakiegoś dokumentu (albo się podpiszesz w złym miejscu) to ci odpowiedzą 29-go dnia, że coś jest nie tak i musisz uzupełnić papiery. Uzupełniasz i
@LewCyzud: o #!$%@? jak zgniłem xD
aż chyba muszę dać notatkę
@LewCyzud: ale wiesz, że prawo w stanach nie gwarantuje ci nic w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu (jeśli operator jest amerykański)? jedynie w przypadku gdy cię nie wpuszczą z powodu overbookingu. więc to co dostałeś to jednie z powodu dobrej woli operatora a nie dlatego, że tak to tam działa.
https://youtu.be/5MztT0dkPW4
Przewoźnikiem było biuro (Thomas Cook airlines). Wypełniłem formularz na ich stronie i parę do później poprosili o wybór czy chcemy te unijne €400/osobę (ponad 1500km) car chcemy po €450 day dam 500 w voucherach do kolejnej
@Beeercik: jakie batony? Bo to może zmienić odbiór sytuacji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez autora
Zapomniałem podać bardzo ważnej informacji.
Wczoraj o 13:10 byliśmy już w samolocie, po instrukcji bezpieczeństwa, gotowi do lotu.
Samolot wycofał na pas startowy i już mieliśmy ruszać, ale nagle zaczął z powrotem zawijać na swój 'parking'. Obsługa powiedziała, żebyśmy wrócili do terminala, ponieważ są cytuję 'problemy techniczne'. Z relacji osób które wysiadały z przodu samolotu mam wieści, że z dzioba ostro wypływał jakiś płyn. Siedząc
@Beeercik: a już na pewno nie w godnych warunkach (✌ ゚ ∀ ゚)☞
Załącz wszystkie informacje jak planowany i rzeczywisty czas odlotu, numer lotu, powód odwołania - wspomniane problemy techniczne z maszyną
Jak nie odpowiedzą po tygodniu czy dwóch to pisz do CAA razem z wszystkimi dowodami prób komunikacji, mail masz w screenie, może pomogą albo coś doradzą.
Formularz na EU261 Kristy możesz russian do przewoźnika (zrób skan wypełnionego dla CAA)
Jesli chodzi o sam lot, zatrzymaj bilet i UWAGA!!! naklejke na bagazu kazdego pasazera, by