Wpis z mikrobloga

Sluchajta pisze juz ktorys raz. Ale może wkoncu się znajdzie ktoś kto mi pomoże. Mam dalej problem z meganka. Dlawi mi się przy dodawaniu gazu, przeważnie na 1, 2, 3. Odpuszczam gaz, wciskam ponownie i nic. Jak już zalapie to zrywa mi się jak #!$%@?. A zdarza się się że przez dłuższy czas jeździ ładnie. Nie ma reguły czy ciepły czy zimny silnik.
#megane #mechanikasamochodowa #renault
  • 41
@Podlasianin_bozy: No to kolejne rzeczy, ktore moga byc podejrzane to TPS, map sensor, potem lambda - map i lambdte mozna testowo odlaczyc, wywali blad ale wezmie awaryjne nastawy i jesli cos bylo niespawne to zacznie smigac
Nawet czujnik temperatury zdupiony moze takie cuda robić, ale pod kablem od razu by było widać, że temperatura jakaś dziwna, tak samo % wcisniecia pedalu gazu w programie jest widoczny i da sie sprawdzic czy
@Podlasianin_bozy: a sprawdzałeś elektrozawór KZFR? Jeżeli go nie wyminiałeś jeszcze a masz coś w okolicach 150kk to zacznij poszukiwania od niego.On steruje KZFR em i robi wiele brzydkich rzeczy.
Cewki sażema wymienione?
@Podlasianin_bozy: zawór kzfr to jest coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/zawor-zmiennych-faz-roz-renault-megane-ii-1-6-05-8178550749?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMI_8Too9eO5AIVDKaaCh03MQCDEAYYBCABEgKeBPD_BwE
widzę, że już są zamienniki bo 6lat temu były tylko oryginały po 350CBLN :(.
To guano w zależności od obrotów ma za zadanie sterować zmiennymi fazami rozrządu. Jak jest zabrudzone/przetarta obudowa z zalaną cewką, zacięte itp itd to daje różne objawy. mi np. kawałek paprocha zablokował ten tłoczek w środku i auto gasło na wolnych. Jak kupiłem to miałem ten zawór zalany przez
@Podlasianin_bozy współczuję,miałam ten sam problem ,u mnie był to problem z układem zapłonowym ( świece,przewody , cewka ) sonda i kolektor wylotowy ( już nie przerywał ,tylko hałasował ) . Mogą też być to czujniki , dostaje złą mieszankę i szarpie. A co na komputerze wyszło ??
@Podlasianin_bozy: jak jest zepsute to nie :). To jest taki tłok sterowany cewką. Jeżeli ten tłok jest źle sterowany to koło zmiennych faz rozrządu ma złe sterowanie przy danych obrotach. Wpisz w gugla zawór kzfr i poczytaj trochę.
Ps. czy w twoim przypadku dławienie jest zależne od biegu czy od obrotów?
Ja na twoim miejscu bym zrobił proste testy, które nie wymagaja żadnego wkładu finansowego.
1) sprawdziłbym w necie w jakiej
@Podlasianin_bozy a to już sprawdzałeś co napisałam ?? Mówię Ci ,że dramat przeżyłam z przerywaniem ,szarpaniem :/ sprawdź układ zapłonowy najpierw ,w zasadzie wszystko po kolei. Ja myślałam,że mój nie pojedzie już,a znowu śmiga i na kompie tylko wychodziło wypadanie cylindrów
@piastun: opiszę to moze bardziej. Więc tak odpala mi auto ładnie. Dodam gazu a on mi jakby się dlawi, czasami słychać jakieś odgłosy jakby z kata. W ty momencie jakby on się zadlawi obroty stoją w miejscu, a spada prędkość. Czasami daje coś jak odpuszczę gaz i znowu wcisne albo zredykuje bieg lub wrzucę wyższy. Zdarza się też że na biegu jałowym obroty mi spadają tak, że samochód prawie gasnie. Wczoraj
Fakt rozrząd źle ustawił poprzedni gość i przeskoczyć mi ale już zrobiony jest


@Podlasianin_bozy: no jak zwykle ważne informacje na końcu podawane. Czyli miałeś źle poskładany rozrząd i ci przeskoczył!?
To pojedź do mechanika i powiedz mu to wszystko na początek. A i zatkany katalizator też może być.