Wpis z mikrobloga

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego przedni hamulec ma klamkę obok manetki gazu a tylny(pomocniczy) w nodze? Dlaczego w puszce obok siebie jest gaz sprzęgło i hamulec główny a biegi i reczny(pomocniczy) w prawej ręce?? To nie przypadek, jest w tym jakaś analogia. A potem się dziwić jak na tym filmiku z pościgu ze kierownik nie ogarnął moto ale 200km/h leciał na prostej
Widziałem ciekawy artykuł gdzie w niektórych typach motocykli jak chopper czy cruiser hamulec tylni poprzez inny rozkład masy może stanowić nawet 60 procent siły. Natomiast w sportach to tył tylko jeżeli w zakręcie musisz skorygować predkosc i nie wyglebic...
@PiszeCzasen: rozwiązaniem jest zainteresowanie się tematem i ciagle doskonalenie techniki jazdy, nie mówiąc o podstawach takich jak używanie przedniego hamulca jako zasadniczego. Motocykl ze sprawnym zawieszeniem to nie rower z komuni gdzie przy zahamowaniu przodem robi się fikołka. To 150-250kg stali rozpędzonych nie rzadko do 200km/h, które podczas hamowania przenoszą swój ciężar na przednia oponę dociskając ją z duża siłą do asfaltu a odciążając tylną. A to już podstawy fizyki która
@gaily
@stanley88

I nie dość tego, umiejętność przewidywania powoduje, że przedni hamulec przyjmuje formę narzędzia do zatrzymania się pod światłami a nie "hamulca zasadniczego". Oczywiście, kompresja przedniego zawieszenia przy pokonywaniu łuków i zakrętów to jedno, ale z goła nie zgodzę się aby tą technikę sprowadzić do "używania hamulca"...