Wpis z mikrobloga

W związku z modernizacją komputera, planuję również usprawnić połączenie wifi w mieszkaniu. Mam internet z #toya 300Mb/s otrzymałem do takiego zestawu modem Arris TG2492, niestety w moim pokoju są dwa komputery (oba posiadają kartę wifi na usb: Acer AC 600 T2UH u mnie i Dlink dwa-172 u brata) wymagające dobrego połączenia. Przy pomiarach prędkości na speedtest.net średnio wychodzi około 40 Mb/s u brata i ~30Mb/s u mnie, biorąc pod uwagę jakie prędkości są podane na umowie niezbyt podoba mi się taki spadek.
Większy problem się pojawia, kiedy oboje gramy/używamy internetu jednocześnie, ping skacze wtedy do 500-1000 (niestety granie w takich warunkach przynosi więcej złości niż radości), chciałbym oszczędzić sobie nerwów (zwłaszcza wysł#!$%@?ąc brata, że ten internet jest głupi etc ( ͡° ͜ʖ ͡°)). W związku z tym chciałbym kupić odpowiedni sprzęt który polepszy jakość połączenia. Nie znam się na tym za bardzo dlatego liczę, że znajdzie się ktoś obeznany w temacie i pomoże. Zastanawiałem się nad kupnem własnego routera i podłączeniem go do modemu (?) nie wiem tylko czy takie rozwiązanie w czymś pomoże, może zamiast tego kupić karty wifi na złącze pci-e.
Podrzucam zdjęcie z prowizorycznym układem mieszkania:

P.S. Do sieci podłączone jest wiele urządzeń, często korzystających z internetu jednocześnie, oprócz tego nie jestem w stanie przestawić modemu w inne miejsce, aby polepszyć sygnał (,)
#internet
Freezerx - W związku z modernizacją komputera, planuję również usprawnić połączenie w...

źródło: comment_T3wuvYdg7zqwwpJL1vNNLRLa3bB5XTAg.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
@Freezerx: Router za 1000zł zwiększy przepustowość przez WiFi, ale nie koniecznie zapewni wymaganą stabilność. Cena kart na PCI-E potem jeszcze odpowiedni do tego router to gra nie warta świeczki. Jeśli baaardzo potrzebujecie niskiego opóźnienia i braku wpływu czynników zewnętrznych na połączenie. Rzućcie 1 skrętkę do pokoju, tam byle switcha gigowego i problem solved.
  • Odpowiedz