Wpis z mikrobloga

W Focusie jedynce miga mi kontrolka od świec żarowych, ale tylko na trasie po przejechaniu okolo 150km. Tak bylo przed weekendem i dzisiaj, gdy wracalem. W piatek samochod „pierdnal” i kompletnie stracil moc, natomiast dzisiaj zaczal tylko przerywac, a ponizej 2k obrotow jechal w moare normalnie, chociaz jakby ze zmniejszona moca. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika, problem znika. Oprocz tego, zauwazylem, ze gdy trzymam go na 3k obrotow, zaczyna sie grzac powyzej 90 stopni. Jestescie w stanie powiedziec w czym jest problem i ile kosztuje naprawa? #motoryzacja #pytaniedoeksperta #mechanikasamochodowa
  • 16
@Stahu14: podpiąć pod kompa przede wszystkim, zależy od silnika - np w TDCi może być tak jak pisze @sailor_73, z kolei jakby to był TDDi to może być nastawnik pompy, albo nawet sam pedał gazu. Ale też w TDCi może być czujnik ciśnienia paliwa, #!$%@? EGR, nawet regulator napięcia na alternatorze bo one miewały problemy jak były w zamienniku itp itd - najpierw diagnostyka.
@Stahu14: Podziele sie z czym ja walczyłem w Mondeo TDCI, moze ktos skorzysta.
Auto odpala i przez kilka sekund telepie nim jakby febre mialo a po chwili wraca do normy i jezdzi normalnie. Normalnie do 2k obrotow bo powyzej brak mocy, migajaca sprezynka.

Dobra, najpierw obroty: blad P132B, pomogla regeneracja turbo bo raz, ze lopatki zawalone sadza a dwa uszczelnienia powoli siadaly.

Telepanie na wolnych obrotach: niestety wtryski.

Dodatkowy hint poza
@Stahu14: Odkrecasz rure egr na tylko jednym z laczen. Zazwyczaj są to rombowo-jajowate lączenia na dwie śuby. Wyciagasz uszczelke i z puszki po piwie wyciszasz zaslepke o tym samym kształcie. Potem wkladasz na miejsce razem ze stara uszczelka.