Wpis z mikrobloga

W pierwszym wysrywie o Tesli #ussponton powiedział, że poza furami za kosmiczne pieniądze, żadne standardowe (czytaj: benzynowe) auto do 250 tysięcy nie ma podobnego kopa do tegoż elektryka. Testowany przez niego model osiąga setkę w 4,6 sekundy (dane producenta). Oczywiście #kieleckiulaniec dziś powiedział że to 4 sekundy, ale oj tam oj tam, czwórka z przodu jest, a zaniżenie wyniku bardziej pasuje do teorii. Jako hehe ekspert motoryzacyjny, zapytuję czy aby na pewno trzeba kupić "porsze za miljon" żeby mieć podobne osiągi? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://www.youtube.com/watch?v=_24skr1DhxU

Nasi niemieccy sąsiedzi mogą się pochwalić takimi samochodami jak:
Audi RS3 Limousine, 4,1[s]ekund do setki, od 274 tys. PLN,
Audi S3, 4,7[s], od 190 tys. PLN
BMW M340i xDrive, 4,4[s], 278 tys. PLN,
BMW M240i xDrive, 4,4[s], 238 tys. PLN,
Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+, 4,1[s] , 262 tys. PLN.
Mercedes A-Klasa AMG, 4,7[s], 192 tys. PLN
Volkswagen Golf R, 4,7[s], 175 tys. PLN

Innymi słowy, da się spokojnie kupić w polskim salonie samochód dobrej marki do 250 patyków. Choć 3 z w/w modeli przekraczają tą cenę, to należy pamiętać że jest to kwota katalogowa. Przy odpowiedniej ofercie i wyprzedaży rocznika, najszybszego w stawce Mercedesa CLA każdy autoryzowany dealer jeszcze owinie w kokardkę za mniej niż 250 tysięcy ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zresztą, kuuuurnia, Golf R! Auto tylko 0,1s wolniejsze od Tesli, za to z dużo lepszym wykończeniem i serwisem jest do nabycia za 175 tysięcy w cenie katalogowej! Żeby nie było, nie twierdzę że Tesla to nie jest szybki wóz, bo jest szybki, ale po prostu jestem wyczulony na piermandolenie głupot bez pokrycia w faktach.
I jeszcze jedno, bo wymieniłem same niemieckie samochody. Jakby ktoś szukał np. amerykańskiego auta z podobnymi osiągami i do podanej kwoty, to jest. Ford Mustank w specjalnej edycji Bullitt, z silnikiem P I E N Ć Z E R O, 4,4 sekundy do setki za jedyne 230 tysięcy.


#mocnyvlog
  • 16
@wytrzzeszcz: przy całej mojej miłości do gnojówek, te rzeczywiście takich osiągów nie mają w takiej cenie ( ͡° ʖ̯ ͡°) ale zapewne nie pocieszę cię, że dziś każde auto jest naszpikowane elektrodą, niezależnie od spożywanego posiłku. Bardziej w tym wpisie zmierzałem do tego, że rozwój (no, przynajmniej jeżeli chodzi o osiągi) tradycyjnych silników również postępuje.
@PatoPaczacz: Zobaczysz kurnia, że za to punktowanie Marcinka, kiedyś zostaniesz pociągnięty za konsekwencje i spotkacie się w sondzie. Marcinka obrażasz, znajomych obrażasz, aż trzeba komentarze wyłączać i robić wakacyjne przerwy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PatoPaczacz: Poza tym wszystkie auta które wymieniłeś są bardzo nacechowane sportowo, zarówno charakter prowadzenia jak i wygląd zewnętrzny i wewnętrzny. Tesla jest śmietnikiem na kołach do którego nie ma infrastruktury do jej ładowania.NO ALE #!$%@? TESLA JA JEBE XD
@kamyk2k2: w gusta nie chcę wchodzić, uznaję że to indywidualna kwestia. Ale o jakości wykonania tego wnętrza już można pogadać. Pomiędzy jakością wnętrza Golfa R i Tesli jest na prawdę spora różnica. Teraz jeszcze lepsza rzecz. Golf R wg raportów spalania użytkowników pali 10,2l, dla ułatwienia liczmy 10, bo to daje 50 PLN na 100 km. Za Teslę którą jeździ bebzun trzeba zapłacić ok 250 tys. PLN. Prosta matematyka, różnica wynosi
@PatoPaczacz: Co do wielu kwestii się zgadzam, ale jak już porównywać Golfa R czy inne z powyższych aut z Modelem 3, to Tesla powinna być w wersji Performance, wtedy 0-100km/h jest 3,4 sek. Jakość wykonania jest jaka jest, ale Tesla to typowe auto z USA, a tam podchodzą dość luźno do tej kwestii niestety. I tak nie jest najgorzej, biorąc pod uwagę że Model 3 ma być autem dla zwykłego kowala.
@106kg178cm: No tak tylko chodzi o kowala z USA, bo w Polsce raczej 250 tysi to nie jest kwota dla każdego średniaka. Co do wersji performance trzeba pamiętać o tym,że to tylko kwestia samego przyśpieszenia do setki. Ten samochód raczej nie prowadzi się sportowo, choć jak na elektryka ma naprawdę niską masę własną.
@kamyk2k2: Nikt nie mierzy do typowego kowala w Polsce, tylko do jakiejś średniej na świecie. Osobiście lepiej jeździ mi się Modelem 3, niż Modelem S, a to dlatego że trójka jest mniejsza, ma krótszy rozstaw osi, twardsze zawieszenie. Da się ustawić tryb wspomagania kierownicy na bardziej sportowy na prawdę dobrze lata się tym autem. Model S jest bardziej kanapowy, bo ma pneumatyczne zawieszenie zestrojone właśnie po hamerykańsku. Performance to nie tylko
@106kg178cm: Porównuję cena-przyspieszenie, według wskazań naszego głównego bohatera że klasyczne auto do 250 tysięcy nie ma takiego przyspieszenia jak to, którym on jeździ, a jeździł Long Range'm. Jak wspomniałem w poście, nie odbieram Tesli bycia cholernie szybkim wozem, 3,4s wersji Performance to kapitalny wynik i do niego rzeczywiście niewiele aut w tej cenie może porównać. Ale naginania faktów pod teorię, jak on to robi, tym bardziej kurnia nie kupuje ( ͡
@PatoPaczacz: Ja nie naginam niczego, po prostu wyszedłem z założenia że jeśli w porównaniu występują modele RS / AMG / M z danych marek, czyli wersje "usportowione" czy po prostu mocniejsze, to i Tesla powinna taka być. Tyle z mojego naginania japiermandole. Z dystansem (Long Range) ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PatoPaczacz: @106kg178cm Szukałem czasów Tesli 3 na Nurgburgringu i jedyne co znalazłem to czas w okolicach 9 minut gdzie kierowca na pewno nie cisnął na maksa i nie wiadomo czy samochód był w track mode.Taki oficjalny czas wiele by powiedział o osiągach i prowadzeniu w wyścigowych warunkach.
@106kg178cm: ale powiem ci że nie brałem najsilniejszych wersji w przypadku mercedesa. Najsilniejsza wersja AMG A-klasy robi "setkę" w 3,9 sekundy, natomiast CLA 4MATIC+S w 4,0, ale kosztuje od 282 tysięcy, więc cenowo się nie łapał. Taka ciekawostka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PatoPaczacz: szkoda że nie brałeś pod uwagę samochodów z Hameryki czy też japońskich. Myślę że 300 koła cebuli za Melexa jako samochód codzienny i na wyjazdy to SEKCIARSTWO jak kupowanie co roku tego samego Gejfona X wersja 10.O za 1500 Ojro, qrva jprd ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Witamy w sekcie Ulanego Knura ( ͡° ͜ʖ ͡°)