Wpis z mikrobloga

@MirkoLord: W teorii pociągi są u nas częścią komunikacji miejskiej. Więc nie mamy ich tylko oficjalnych nazwanych. Problem w tym, że jakby nam SKM jeszcze miało dojść to Dworzec Główny by już pękł bo ledwo daje radę. Do tego chyba o ile się nie mylę brakuje jakiegoś sensownego połączenia między, którymyś dworcami bo wlecze się tam pociąg niemiłosiernie.
  • Odpowiedz
@MirkoLord: Bo PiS uwalił ustawę metropolitalną (a dokładniej wymyślił sobie, że jedyna metropolia w Polsce może powstać na Górnym Śląsku wokół Katowic) więc nie ma kasy.

Z dodatkowych przyczyn to, że wrocławski węzeł kolejowy wymaga sporych remontów i przebudowy i tu też jesteśmy do tyłu. Dla pisiaków starczy, że Mateusz przyjechał do Wrocławia i podpisał "list intencyjny w sprawie wyrażenia woli współpracy na rzecz podjęcia działań w zakresie opracowania Wstępnego Studium
  • Odpowiedz
@MirkoLord: pisałam na studiach pracę o możliwości wykorzystania starych stacji kolejowych do SKM. Wrocław ma najpotężniejszą sieć kolejową ze wszystkich miast (licząc po Warszawie) i 28 stacji przeznaczonych do ruchu pasażerskiego.
Robiliśmy z kolegą symulacje tras kolejowych łączących Psie Pole z Brochowem i całe miasto po przekątnych.
#niedasie, lepiej co wybory #!$%@?ć o metrze.
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: pewnie nawet i kilku kawałków brakuje (niektóre rozebrano), ale zawsze łatwiej położyć w przygotowanym miejscu kilometr czy kilkaset metrów torów niż kopać pół miasta (położonego w niecce i na bagnach - tak tylko przypomnę) pod metro.
@MirkoLord: to nie chodzi o to w co się bardziej nie da. Wykorzystanie posiadanej infrastruktury nie brzmi już tak super jak hurr durr Wrocław stronk będzie miał metro!
  • Odpowiedz
@krave: Metra nie będzie i o tym od dawna wiadomo. Już wolę te mrzonki o tunelu od Świebodzkiego do Głównego.
Jasne, że łatwiej po prostu sobie nie mogę przypomnieć czy na którymś z tych terenów już czegoś nie zbudowali.
  • Odpowiedz
@krave: A jak się odniesiesz do wykorzystania południowej obwodnicy towarowej pod SKM? Bo w sumie pełnej przepustowości nie osiągnęła, z moich pobieżnych obserwacji wynika, że nie ma tam jakiegoś wielkiego tłoku, no i nawet jeszcze jest zachowana rezerwa pod kolejny tor. I chyba plan był chociaż pobieżnie brany pod uwagę w latach 70. ale o tym będzie mowa w niedzielę.
  • Odpowiedz
  • 1
@efceka mówisz o tym torze kolejowym przecinajacym Buforowa? Bo swietnym pomyslem byloby żeby tą zakorkowana ulice przecinalo jak najwiecej pociągów blokując ten dwa pasy i dwa buspasy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Wrocław ma najpotężniejszą sieć kolejową ze wszystkich miast (licząc po Warszawie) i 28 stacji przeznaczonych do ruchu pasażerskiego.


@krave: To akurat nie przekłada się prosto 1:1. Liczy się jak linie i przystanki położone są względem dużych skupisk ludzkich i kierunków podróży. Taki Gdańsk/Trójmiasto ma linii dużo mniej, ale rozciągniętych wzdłuż pasa nadmorskiego, gdzie są największe osiedla i praktycznie jedna linia pozwoliła na zbudowanie SKM.
Weźmy tego naszego Psiaka pod lupę. No
  • Odpowiedz