Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Pytanie odnośnie #praca #pracait

Rozglądam się za pracą w IT. Jestem po studiach informatycznych, pracowałem w chwilę jako Java dev, ale się poddałem, bo sobie nie radziłem i miałem wrażenie, że szef sobie w żywe oczy jaja robi. Myślałem nad php czy javascript, ale programowanie jednak nie jest dla mnie. Ogarniam podstawy, jakieś proste rzeczy, stronkę statyczną w Bootstrapie stworzę i na tym koniec.
Poza tym ogarniam dobrze Linuxa od strony użytkownika, writualizację i z takim rzeczy, w których czuję się pewnie to by było na tyle.
Rozważam ścieżkę #testowanieoprogramowania albo #devops z czego na to drugie jest tak wysoki próg wejścia, że chyba nie ma co się na to nastawiać.
CV sprawdzało kilka osób i pod względem estetyki i treści jest dobre.

Zastanawia mnie jak trafić do rekrutera? W przypadku programowania dobre portfolio, a w przypadku testera? To, że wpiszę te wszystkie Seleniumy, Jenkinsy itp itd to chyba za mało, bo razem ze mną jest 50 innych kandydatów jak nie więcej. Robić ISTQB?

Czy waląc bezpośrednio do HR-ówy na LinkedIn z danej firmy jest większa szansa na dostanie się na rozmowę czy po prostu złożyć aplikację na stronie z ogłoszeniem i grzecznie czekać?

Praca w moim CV wygląda tak: obecna praca, stanowisko inżynierskie niezwiązane z IT, krótko gównopraca fizyczna, krótko Java dev, 2 lata praca fizyczna, 1 rok jako serwisant PC. Czy taki stan sprawia, że patrzą na mnie nieprzychylnym okiem? Pół roku temu na około 50 CV raptem 2 odzewy. Obecnie poszło około 25 CV w tym 5 z polecenia. Odzew tylko na jedno z polecenia czyli zero.

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: Eugeniusz_Zua
Dodatek wspierany przez: Wyjazdy studenckie - bogata oferta przez cały rok
  • 8
CV sprawdzało kilka osób i pod względem estetyki i treści jest dobre.