Wpis z mikrobloga

Kochane Mirki i Mirabelki, możemy powiedzieć tylko tyle - przepraszamy. Chcieliśmy zrobić super akcję promocyjną, w której niektórzy użytkownicy mogli ustrzelić aż 50%, a wyszło jak wyszło…

Obawiam się, że wielu z Was pomyśli, że znowu pieprzymy głupoty i tak naprawdę tylko oszukujemy. Chciałbym jednak, żebyście odsunęli na chwilę swoją frustrację na bok i przeczytali to, co ma Wam do powiedzenia Mirek z 4-letnim stażem, a nie korposzczurek.

1. "Dlaczego nie mam naliczonego promocyjnego cashbacku z termometru?”

Jak już pisaliśmy w naszym wpisie, nasz partner miał awarię systemu i otrzymaliśmy godziny zamówień odbiegające od rzeczywistości, przez co nie wiemy, kto i ile ustrzelił podczas termometru. Mieliśmy nadzieję, że uda się to naprawić, ale niestety „nadzieja matką głupich”. Musimy Was prosić o pomoc, a dokładnie o przesłanie potwierdzeń Waszych transakcji z AliExpress w formie zrzutu ekranu z widoczną godziną i numerem zamówienia na adres 1111@planetplus.com. Niektórzy z Was otrzymali już powiększony cashback, ale pewnie nie wszyscy prawidłowy.

2. „Nie naliczyło mi żadnej transakcji, co teraz?”

Wszystkie nienaliczone transakcje możesz dodać manualnie do swojego konta za pomocą naszego formularza. Każdy zakup musi zostać dodany jako osobna transakcja, ponieważ ma unikalny numer zamówienia.


3. „Czy jak dodam transakcje manualnie, to naliczycie mi tylko standardowy cashback?!”

Część naliczonych transakcji nie ma zapisanego numeru użytkownika, przez co nie wiemy, do kogo one należą. Jeżeli zgłosicie transakcje manualnie, to jest szansa, że są one w systemie jako właśnie te „bezpańskie” i dostaną podwyższony cashback. Pozostałe transakcje, których nie znajdziemy w systemie partnera, zostaną niestety rozliczone po standardowej stawce, ponieważ takie zasady ustalił sklep. Naprawdę chcielibyśmy Wam dać tyle cashbacku, ile chcecie, ale nie możemy pójść z torbami.

4. „Dlaczego nie pojawiły się akurat transakcje dokonane 11.11, a wcześniejsze/późniejsze już tak?”

AliExpress w swoje urodziny (28-30 marca) oraz w dniu singla (11 listopada) chce zarobić jak najwięcej, przez co jeszcze bardziej zaostrza wymagania do uzyskania cashbacku. Tak, jak napisaliśmy zapowiadając akcję 11.11 - „Transakcja może nie pojawić się poprawnie w momencie, gdy Użytkownik doda kupony lub zbuduje koszyk na AliExpress po przekierowaniu z innego źródła poza Planet Plus”.

5. „Dlaczego dostałem X%, zamiast obiecanych 10% w Gearbest?”

Podaj maila na priv, to poprawimy na 10%, o ile sklep nie zakwalifikował Twoich zakupów do kategorii dropshipping, hurtowych lub od prywatnych sprzedawców.

6. „Dlaczego zabraliście moje transakcje oszuści?”

Tak, jak napisał Mirek @tabarok - jedyną rzeczą od nas zależną jest działanie naszej strony, za co oczywiście przepraszamy (całkowicie nowy system zbliża się wielkimi krokami). Za trackowanie transakcji odpowiada nasz partner razem ze sklepem, a za poprawne dokonanie zakupów odpowiadacie w 95% Wy sami. Wiemy, że korzystając z Planet Plus liczycie na to, że wszystko będzie się działo samo i nieważne w jaki sposób zrobicie zakupy, to cashback Wam się po prostu należy. Chcielibyśmy, żeby tak było, niestety afiliacja nie jest taka prosta. Każda strona chce „uszczknąć” dla siebie jak najwięcej, dlatego czyszczenie plików cookies, nieużywanie kodów rabatowych z innych stron, przekierowanie przez nas od samego początku, itd. jest tak ważne.Jeżeli transakcje nie pojawiły się automatycznie, to nie oznacza, że niedobry pracownik wybierał według swojego „widzimisię” transakcje, które mają się nie naliczyć. Jeżeli transakcja nie naliczyła się automatycznie lub została odrzucona, to uwierzcie nam, że my również nie dostajemy za to kasy.

7. „Dlaczego miałem w koszyku 10 przedmiotów, a naliczyły się tylko 3?”

Może to być spowodowane użyciem kodów rabatowych na konkretne produkty lub konkretnych sprzedawców, dodaniem tych produktów bez przekierowania, zbyt długim czasem sesji na stronie lub korzystaniem z nowej karty, której nasz tracking już nie dotyczył.

8. „Czemu macie tyle negatywnych opinii?”

Jak często zdarza Wam się napisać pozytywną opinię z własnej woli? Tak to niestety działa. Kiedy idziemy do sklepu i zakupy są udane, to nie mówimy nic, ale kiedy dostaniemy wadliwy produkt - wtedy jest dramat. Jeszcze gorzej, kiedy komuś np. naliczy się przypadkiem błędny cashback. Wówczas od razu dodaje wpis „Planet Plus znowu oszukuje”, zamiast napisać na priv i szybko załatwić sprawę – jak wiecie, mamy Helpdesk, który zawsze jak najszybciej stara się rozwiązać wszelkie problemy. Oczywiście wiemy, że nie jesteśmy bez winy, bo uzbierało się już trochę „fakapów”, które mamy na sumieniu. Zdajemy sobie sprawę z tego, że w większości wypadków nie obchodzi Was, czy zawiniliśmy my, czy nasz partner, bo dla Was liczy się tylko wynik końcowy, czyli cashback. Jest to zrozumiałe, ale naprawdę na wiele czynników nie mamy wpływu.

9. „Dlaczego u konkurencji naliczyły się transakcje, a u Was nie?”

Tutaj znowu przewija się temat plików cookies. Jeżeli najpierw zrobiliście transakcje z innym cashbackiem, a później przez nas lub na odwrót, to transakcje prawie na pewno naliczą się do pierwszej strony.

10. Pepper i cashback

Pepper, tak jak każdy portal cashbackowy, korzysta z afiliacji. Jeżeli znajdujecie jakiś produkt tam i przekierowujecie się na stronę sklepu, to załącza się ciasteczko Peppera, które potrafi nam zabrać transakcje, pomimo przekierowania później z Planet Plus.

11. „Dlaczego zawsze tłumaczycie się plikami cookies lub kodami rabatowymi?”

Ponieważ taka jest prawda. Najwięcej problemów z transakcjami powodują właśnie ciasteczka i kody rabatowe. Samo wejście na główną stronę dowolnego sklepu już zapisuje ciasteczko, które później może (ale nie musi) zabrać nam transakcje. Teoretycznie moglibyśmy się zabawić w tzw. „cookie stuffing”, ale jest to nieetyczna praktyka. Działa na zasadzie wpychania swoich ciasteczek w każde możliwe miejsce, żeby kradły dosłownie wszystkie transakcje (nawet kiedy ktoś nie chciał korzystać z cashbacku) i przypisywały je do nas. Niektórzy z Was zetknęli się z tym zjawiskiem podczas masowych odrzuceń transakcji z Dresslily w zeszłym roku, kiedy pewna firma zaczynająca się na „E”, a kończąca na „PN” załączyła cookie stuffing. Z własnego doświadczenia mogę polecić używanie dwóch przeglądarek, jednej do normalnego przeglądania internetu, drugiej do zakupów z cashbackiem.

12. Ankieta Mirka @grykom

Analogiczna sytuacja do opisanej w punkcie 9. Użytkownik, który ma naliczone transakcje poprawnie, nie ma potrzeby śledzenia wciąż tagu #planetplus i nie odpowie na ankietę, przez co wychodzi na to, że większości z Was nie naliczyły się transakcje. W rzeczywistości po podsumowaniu każdej akcji okazuje się, że nie naliczyło się zaledwie 4% wszystkich transakcji.

Przepraszamy Was za tę akcję, obiecujemy, że to był ostatni termometr w Planet Plus.

#planetplus #cashback #aliexpress
  • 93
@PlanetPlus: Zaraz będzie że jestem waszym ukrytym pracownikiem :D.

No ale robiąc w webdevie to się tam rozumie zachowania ciastek itd.
Więc ta świadomość działania tego jest trochę niż zwykłego użytkownika.

I jak widzę po raz 20 takie same pytania to już nie idzie się powstrzymać i nie odpowiedzieć.
@carving85: To mało wiesz, albo webdev to Ty na obrazu w Google widziałeś ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Logika ci nie podpowiada panie Dvelopsze - serwery nie odpowiadały/nie rejestrowały - nie zliczały?
Strone PP #!$%@?ło - naście razy... Logowanie niemożliwe, strona sypała sie jak kartofle z wora ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pytanie dlaczego teraz za ich #!$%@? serwery ktoś ma dostać standardowy keszbek, zamiast
@maks112: Nawet jeżeli ich serwery tego nie zarejestrowały to wystarczy dodanie ręcznie bo to ostatecznie i tak ali ma informacje do którego serwisu przypisać kasę. Więc jak serwery PP siadały w tym momencie to realnie zmienia tylko to że nie ma automatycznego dodania transakcji. Wielokrotnie PP pisze żeby zgłaszać bo właśnie mają taką pulę transakcji nieprzypisanych do nikogo i jak się zgłosisz to ci to przypiszą.

Jedynie moment wrażliwy to może
@maks112: Tak jak napisaliśmy w punkcie 6, za naliczanie transakcji odpowiada nasz partner razem ze sklepem, a nie nasz system, więc nasza "martwa" strona na szczęście nie wpływa negatywnie na naliczanie się transakcji.