Wpis z mikrobloga

Powiedzcie proszę czy dobrze rozumiem.

Załóżmy, że pracodawca oferuje 5000 zł brutto. Mam do wyboru umowę b2b lub uop.
Przy UOP:
brutto - 5000
netto - 3550
koszt pracodawcy - 6031

przy B2B:
faktura na 5000 zł (nie jestem vatowcem), pracodawca płaci mi 5000 zł, ja z tej kwoty płacę ZUS (w moim przypadku nowa firma ~340 przez pierwsze 6 miesięcy). Czyli realnie zostaje mi ok. 4660 zł (oczywiście wraz ze zwiększeniem składki zus zostaje mniej).

Czy jest coś o czym zapomniałem? Bo mam wrażenie, że jakaś kluczowa rzecz została pominięta w moich wyliczeniach.

Czy normalnym też jest, by w takiej sytuacji, gdzie pracodawca oferuje uop/b2b umówić się na kwotę na fakturze w wysokości kosztu pracodawcy jaki ma w wypadku uop? Czy zwykle spotykamy się gdzieś pośrodku?

Wybaczcie za jakieś kolokwializmy lub kluczowe błędy, ale w tych sprawach jestem kompletnie zielony.

#uop #b2b #firma #dg #jdg #praca
  • 16
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Siadak: co do kwoty na fakturze, to na pewno w przypadku VATowca w opisanej przez Ciebie sytuacji należałoby negocjować 6000 netto + VAT stawkę. Jeśli nie jesteś vatowcem to w sumie też po prostu 6000 zł na fakturze, bo to będzie całkowity koszt pracodawcy. Jeśli w drugim zdaniu palnalem głupotę, to sorry, ja akurat jestem płatnikiem VAT i tylko taki przypadek rozkminialem.

Oczywiście do tego trzeba podliczyć urlopy lub ich brak,
@Siadak: Zapomniałeś o podatku dochodowym.. :) Dodaj sobie do tego koszty księgowości. Wychodziło około 4k na rękę po odjęciu wszystkich kosztów, a przy wejściu dalej w ZUS to 3748.46 i potem 3118.68.. :)
@baetky czyli załóżmy:
Przychód: 10 000zl
ZUS: przyjmijmy 1300zl
Koszty uzyskania przychodu: 1000zl (zakładam że odliczamy w całości)
Dochód przed opodatkowaniem: 10k-1.3k-1k = 7.8k
Podatek: 17% (teraz chyba pit wynosi 17 procent) z 7.8k=1326zl, od tego minus składka zdrowotna ok. 342zl zatem podatek do zapłacenia wynosi 1326zl-342=984zl.