Wpis z mikrobloga

Czy w x16xel woda ma się przelewwx do zbiorniczka wyrównawczego podczas pracy silnika ? Dwa wezki tam sa.
Mam problem z ogrzewaniem. Wymieniłem nagrzewnice
Stara okazała się być ok. Elektrozawór ok. Klapki cięgna ok. Termostat ok. Po wymianie nic się nie zmieniło dalej jest kijowe grzanie tak samo jak było. Ale właśnie do zbiorniczka woda się nie przelewa. Jest zimna. I nie ma tam ciśnienia prawie żadnego. Silnik może być nagrzany i normalnie odkrecasz sobie korek. Syknie troszeczkę i tyle. Węże do zbiornika też drożne bo jak się posciska węże to wtedy woda.wchodzi do zbiorniczka przez wssytfkie otwory

#mechanikasamochodowa #motoryzacja
  • 53
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@r5678: A nagrzewnica odpowietrzona? U mnie po wymianie płynu, silnik ciepły, termostat otworzony, wskazówka na 90*C a dmucha zimnym. Dopiero jak ustawiłem nawiew na max i grzanie na max to odpowietrzyło.
@Tylko_noc: na forum mi napisali... Znajdź przyczyne i zaczeli spamować żeby zezlomowac samochód. #!$%@? mam na takie fora. Na grupach na FB nikt nie potrafil mi pomóc @vicher62: no chodził silnik z godzinę po wymianie ponad 6l weszło płynu dolewalem sukcesywnie i wciagalo.. zgadza się na początku nie było grzania ale potem już weszło w nagrzewnice.. tylko za slabo grzeje tak jak przedtem.. na rozgrzanym silniku grzeje tak samo jak
@r5678:

Czy w x16xel woda ma się przelewwx do zbiorniczka wyrównawczego podczas pracy silnika ? Dwa wezki tam sa.


Tak jednym wraca z małego obiegu, drugim z dużego po otwarciu termostatu bezpośrednio z chłodnicy jeśli dobrze pamiętam.
@r5678: skoro twierdzisz, że wszystko jest drożne, termostat działa, pompa wody pompuje, i plyn nie znika to w sumie zostaje tylko korek. U mnie było widać uszczelki postrzępione, choć nie spodziewałby się, że powoduje to tyle problemów. A mam z16xep
@Jemigrant: akurat elektrozawór jest mi potrzebny do klimy. Działa bo go sprawdzałem. Poza tym nie zamierzam go zamykać teraz jak jest zimno. On zamyka się tylko wtedy jak ustawić się zimne na minimum. I tylko wtedy. Działa na zasadzie 0-1 albo zamknięty cały przy min zimnym albo otwarty cały wystarczy minimiyer przesunąć pokrętło z min temp. Bo na sucho sprawdzałem jak on działa. @mlodziutki84: dopóki nie będzie miał ponad 90
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@r5678: to sa 3 opcję 1. Pompa wody, ukrecil sie wirnik i nie daje rady przecisnąć plynu przez nagrzewnice 2. Zapchane doloty powietrza do nagrzewnicy 3. Cos w sterowaniu nawiewami sie stalo. Jeszcze jest mozliwe ze masz na odwrót podłączona nagrzewnice ale zakladam ze to jest ok
@r5678: Korek na zbiorniku działa w dwie strony. Gdy w układzie jest niskie ciśnienie i ciecz jest zimna to pomaga ciśnieniem atmosferyczny popchnąć płyn ze zbiornika w układ. Jak w zbiorniku ciśnienie wzrasta wraz z temperaturą płynu, upuszcza w atmosferę. Otwiera się w drugą stronę by nie porozrywało węży.

Zanim otworzy się termostat (w x16xel to 92 stopnie) i górny wąż do chłodnicy zacznie robić się ciepły, węże wchodzące w ścianę
@mlodziutki84: Nie da się w tym samochodzie na odwrót założyć nagrzewnicy. Specjalnie są wloty bardziej jednej strony, niesymetrycznie. Jak chciałbyś założyć źle nie pasowałby rurki i nie dało by się poskładać tego.. Także o tym pomyśleli.

Ja bym jeszcze jedną rzecz dodał. LPG. Jest ingerencja w układ chłodzenia przecież. Z tego co patrzyłem jest podłączone szeregowo, czyli dobrze. Woda idzie z bloku silnika do reduktora i z reduktora do nagrzewnicy. Ale
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@r5678: z doawiadczenia wiem ze w oplach jaki by to silnik nie byl zawsze jest przeplyw przez zbiorniczek dla tego urwany wirnik pompy wydaje sie sensowny widzialem juz takie akcje
@r5678: Idź odpal auto. Trzymaj obroty ok.2k. Jak wskazówka wejdzie na 80 stopni. Dotknij przewodu parownik -> nagrzewnica. W tym momencie już ciężko powinno być ci go utrzymać w rękach. Powrotnego nagrzewnica - parownik tak samo. W nagrzewnicy cały czas jest woda i będzie tam szybciej ciepła niż termostat otworzy tak to działa.