Wpis z mikrobloga

@kilobit: Od jakiegoś czasu mam wrażenie że oni się zwijają. Najpierw wycofali Levorga z oferty teraz Imprezę a Forester jest dostępny tylko w dwóch wersjach wyposażenia. W zasadzie za chwilę zostaną im pewnie w ofercie Forester i XV.
@maddox84: Chyba będą mieli w ofercie Forestera i XV e-boxer, bo inaczej pewnie nie dadzą rady.
Pewnie nie będzie u nas dostępny Levorg STI, a z chęcią bym go kupił.
@kilobit: sprawdzilem sobie sprzedaze subaru i porownalem do vw. vw w europie miesiecznie sprzedawal ok 150tys aut, gdzie subaru w okolicach 2 tys. Wiadomo porownanie troche bez sensu ale widac ze jednak malo ludzi je kupuje. moze w azji jest inaczej i tam sie po prostu skupiaja
@lubie-solnik: Subaru to jeden z przykładów kiedy dobry produkt nie sprzedaje się dobrze chociaż na papierze mają wszystko okej... Polskę zawsze olewali (podawanie cen w innej niż PLN walucie, co to jest jakiś bantustan?), ale przecież inne marki mają pełną paletę modeli, spójrzmy na Kia, Hyundai itp...
Japończycy po prostu sp...lili swoją motoryzację kompletnie i oddali pole konkurencji.
Powiedzmy, że chciałbyś kupić nieduże auto 'z jajem', zostaje ci Civic i Mazda,
@kilobit: mi subaru kojarzy sie tylko z tym ze ich auta byly kiedys drogie w porownaniu do konkurencji + problem z serwisem. jak teraz jest nie wiem ale to przypuszczam ze duzo osob mysli podobnie to i sprzedaz jest slaba. #!$%@? pare lat temu to teraz juz nie sa w stanie konkurowac z tania kia czy hyundaiem
@lubie-solnik: Prawda. Mieli szansę kilka lat temu kiedy Kia i Hyundai miały kiepską opinię. Należało wtedy cisnąć i się rozwijać. Każdy ma swoje "window of opportunity", które dla nich się zamknęło.
@lubie-solnik: Subaru to jeden z przykładów kiedy dobry produkt nie sprzedaje się dobrze chociaż na papierze mają wszystko okej...


@kilobit: Ale subaru nie sprzedaje dobrego produktu od dawna. Wszystko to plastikowe barachło z prymitywnym podwoziem i gównianym napędem 4x4(60 przód, 40 tył, dołączany tył sprzęgiełkiem, które może się przegrzewać i rozłączać napęd - przecież to jakaś abstrakcja) oraz skrzynią prawie zawsze cvt. Po co komu takie barachło? Tylko słabo sprzedający
Mieli szansę kilka lat temu kiedy Kia i Hyundai miały kiepską opinię.


@kilobit: Tylko że wtedy oni sami mieli swoje problemy z wizerunkiem marki który psuło SBD. Do dzisiaj się to za nimi ciągnie. Subaru zawsze olewało Polskę bo ich samochody były droższe niż konkurencji a do tego drogie w serwisowaniu. Subaru skupiło się w zasadzie całkowicie na USA. Nawet crash testy robią chyba tylko w IIHS a nie EURONCAP.
@maddox84: SBD=Boxer Diesel, tak?
Owszem, bardzo słabo przeszli przez ten kryzys, co gorsza mając opinię dobrej marki z wyższymi cenami AFAIK zostawiali swoich klientów na lodzie każąc płacić sobie po kilkadziesiąt tys za wymianę.
Inne marki także miały problemy, jednak awaryjność 1.2 TSI czy Dieselgate nie pchnęły VW na krawędź być-albo-nie-być, zatem Subaru także mógł lepiej rozegrać swoje atuty. No cóż poddali się selekcji rynkowej i klienci ocenili ich postępowanie oraz