Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki!
Nowy rok, nowe plany, szukam samochodu powiedzmy dooo 60k? no do 50k. byłoby idealnie.
Na czym mi zależy? Żeby był wygodny, mam 194cm więc jak usiądę za kierownicą, żeby ktoś się za mną mieścił. Dobrze się prowadził, szczególnie w długich trasach. Oczywiście mile widziane wszelkiego rodzaju "gadżety" technologiczne jak na tak wiekowe samochody. Samochód głównie używany w mieście, więc raczej benzyna+gaz, chociaż diesel też wchodzi w grę bez najmniejszych problemów. No i najważniejsze - awaryjność, oby była jak najmniejsza. Nie lubię gdy opłaty eksploatacyjne zjadają zbyt dużo. Rocznik 2015 lub młodszy (chociaż młodszy już raczej w budżecie się nie mieści)
Na razie w oko wpadły mi następujące modele:
- Kia Optima ( niestety wycofana z produkcji, czy części potem nie będą zbyt drogie?)
- Passat
- Skoda Octavia ( chyba tylko w dieslu? No i niestety nie podoba się różowej, chociaż dla mnie stosunek cena/jakość chyba najlepszy?)
- Toyota Avensis ( jak na razie lider w wyborze, chociaż trochę boję się tej przestarzałej technologii w środku, jak z kompatybilnością z telefonem itp?)
- Hyundai Elantra (praktycznie nic o nim nie wiem).

Z góry dzięki za oponie.

#motoryzacja #samochody #toyota #skoda #pytanie
  • 25
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@katsurro: a siedziałeś w którymś z tych aut?
Bo ja mam 192 cm i w paru siedziałem autach. I kurcze jest tak średnio.
Zwłaszcza że z tyłu jest dwójka dzieci w fotelikach.
Dokładając do tego LPG to mi wychodzi mondeo 2.0 145 KM
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@katsurro: który rok za 60k? Bo w pewnym momencie oni też przeszli na bezpośredni wtrysk paliwa i zapomnij o LPG.
Trzeba uważać.

Jak siądziesz z przodu i ustawisz wygodnie fotel to jest z tyłu ok?
@katsurro: Optima to bardzo dobry wybór, najlepiej GT ;)
Octavia to najgorszy kapeć w tym zestawieniu, nadmuchany kompakt. Przy wzroście 195cm jak dla mnie skrajnie niewygodna.
No GT w moim budżecie się nie zmieści. Orientujesz się może jaki silnik nadaje się tam najlepiej do gazu i czy lepiej szukać coś w Pl czy ściągać ze USA?
@bidzej: (σ ͜ʖσ)

@katsurro: taka mam i polecam, spalanie bardzo mile zaskakuje i zrobienie 1000km z plusem do ogarniecia.

Co do gazu, to zwyczajowo nie polecam, aczkolwiek te silniki nie powinny miec przeciwskazan, luz zaworowy - i wznios - sa regulowane olejowo, aczkolwiek nie wiem, jak bedzie zachowywalo sie to przy gazie. Sadzac po rosyjskich forach wszystko jest fajnie, tylko trzeba uwazac
@katsurro: i widze, ze boisz sie o czesci - imo niepotrzebnie. Po pierwsze, producent musi zapewnic przez bodajze 10 lat ? dostep do czesci, zreszta - Kia daje 7 lat gwarancji, wiec wszyscy musza byc gotowi ( ͡° ͜ʖ ͡°). Poza tym, jak mowi Bidzej - znika tylko z rynku EU. Avensis tez zniknela (a raczej - linia wygasla), ale to konstrukcyjnie Corolla.

W ostatecznosci graty sciagniesz
@katsurro: a i Ci powiem jeszcze, jak uprzesz sie na Optime - bierz automat. Katalogowo pali mniej niz manual, ale co wazniejsze, manual nie pasuje do charakteru tego auta... bylem glupi, ze go wzialem. Tylko 6k doplaty chyba bylo, a to dobry hydrokinetyk jest. DCT tez zle nie sa, aczkolwiek do.dlugiej i bezproblemowej pracy wymagaja kilku nawykow, co robic/co nie, no i zmiany oleju czestszej niz np w manualnej.
@Student_AWAS:
Dzięki wielkie ;) Znowu szala decyzji przechyla się z Avensiski na Optime, jednak mówisz, że jak na nasze warunki to po prostu za duże auto?
Corolla.. też spoko, ale chyba jednak w środku jest ciut przymała jak dla mnie. 5-10cm na wymiarach i byłoby idealnie, bo i cena spoko i awaryjność też na spoko poziomie.
Nie zależy mi na samochodzie który będzie miał 200KM, ale na takim co by się
jednak mówisz, że jak na nasze warunki to po prostu za duże auto?


@katsurro: na nasze jeszcze ujdzie, choc zalezy gdzie. Jednak do Mediolanu czy Rzymu bym sie nie wybieral - a Rio bez problemu ¯\_(ツ)_/¯. Z tym, ze ja normalny nie jestem, bo i po Stambule jezdzilem ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Co do wyprzedzania i mocy 200KM - automat daje naprawde duze poczucie elastyki i dynamiki,
@Student_AWAS: O kurde gościu, dzięki Ci wielkie, jednak ja aż tak się nie znam co jak z czym współgra :P Patrząc na szybko w tym zakresie cenowym to tylko benzyniaki 2,4 są.. chyba powyżej 2L mnie nie kusi :P
@katsurro: 2.4 - z rodziny Thetta II - byly w Usa i to dobre silniki, aczkolwiek amerykanski podwykonawca podkpil troche sprawe (teraz Hyundai sam wytwarza tam bloki) i czesc tych silnikow, na skutek nie zbyt czystego procesu obrobki moze miec problemy z cisnieniem oleju, co prowadzi do destrulcji - przy czym, to nie blad konstrukcyjny, a po prostu podwykonawca zawiodl - zdarza sie najlepszym. Honda miala podobny odpal z pekajacymi blokami.
@katsurro: no i niektorzy zrobili na Thetach po 200K mil ¯\_(ツ)_/¯ wiec reguly nie ma. Jednakze w Polsce silnik tzw podwyzszonego ryzyka, jezeli nie byl objety dzialaniem gwarancyjnym, a tego raczej nie bedziesx wiedzial.
@katsurro: nie ma problemu, rzucic okiem mozna, ogolnie Optimy z rynku UE maja maks pojemnosc 2.0.

Co do aut z usa, pewien nie jestem, ale ponoc produkcja usa rozni sie od koreanskiej - ta ostatnia do usa czesciowo szla zanim West Point nie osiagnal pelnej mocy produkcyjnej - to samo z Elantra, ale tam sprzedaz przewyzszala podaz, wiectransportowali z Korei. Potem przyszly Suvy i kazdy to produkuje ( ͡° ͜
@katsurro: a i widzisz - jak mowilem gazu nie stosuje, aczkolwiek widzial insyalacje 5 czy 6 generacji, gdzie gaz szedl przez pompe WC do wtryskiwaczy.

Iv generacje (sekwencje) tez bys zalozyl (gdi=wtrysk bezposredni, aczkolwiek procz nazwy nie ma nic wspolnego z Mitsubishi), ale wtedy chyba co pewien czas dotryskuje benzyne - musialbys ogarnietego gazownika spytac.