Aktywne Wpisy
WielkiNos +217
Według lewaczek każdy ma prawo żyć jak chce jeśli nie robi przy tym innym krzywdy. No chyba że chodzi o tradycyjny podział ról. Wtedy trzeba skrytykować kobietę i uswiadomić ją jak nisko upadła. Tu mamy przykład jednej z takich wypowiedzi
Okazuje się, że wyjmowanie plastrów sera z opakowania dla męża i dzieci żeby zrobić kanapki to brak ambicji, ale wkładanie sera do opakowania na taśmie produkcyjnej już jest wystarczająco ambitne.
#lewackalogika #
Okazuje się, że wyjmowanie plastrów sera z opakowania dla męża i dzieci żeby zrobić kanapki to brak ambicji, ale wkładanie sera do opakowania na taśmie produkcyjnej już jest wystarczająco ambitne.
#lewackalogika #
Nooleus +43
#pokazmorde jestem robolem i fembojem
Od dłuższego czasu szukam roweru, którym mógłbym dojechać do pracy (przez połowę jednego z większych miast w Polsce) do 1000zł. Raz, może dwa na dłuższe trasy do 50km. Przeglądam OLX i grupy na fb (tutaj ceny są z kosmosu tak samo jak rowery tam wrzucane). Na OLX trafiłem do tej pory na 2-3 pozycję, więc zacząłem brać pod uwagę kupno nowego roweru. Znalazłem 3 wokół których się kręcę:
1) Lazaro Integral V1 (z amortyzatorem) - http://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-integral-v1-am-m%C4%99ski-2019_pid=222 (odstraszają mnie te względnie szerokie opony)
2) Romet Mistral Urban - https://www.sklep-presto.pl/romet-rower-miejski-mistral-urban-28-21-srebrny-1528101-21-5651456/ (znalazłem taki na OLX używany za ok. 950zł)
3) B'Twin Triban 100 - https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-100-id_8377732.html - tutaj jeszcze nie wiem czy z prostą kierownicą czy z "barankiem".
Zamierzam jeździć po ulicy, chodnikach i ewentualnie parku, dlatego najbliżej mi do wyboru Tribana 100. Fajnie, że ma dość cienkie opony względem pozostałych co pozwoli (tak myślę, poprawcie mnie jeśli się mylę) na lżejsze poruszanie się w miejskiej dżungli. Jestem świadomy, że cieńsze znaczy mniej wytrzymałe, ale 32 to nadal nie opony do kolarzówki :D. Jestem szczupłym i wysokim gościem, więc waga nie będzie tutaj problemem. Ale lubię trochę agresywniejszą jazdę. Wykopowi eksperci - czy Triban będzie dobrym wyborem? A może lepiej wybrać inny model? W temacie rowerów jestem zielony, a te wszystkie modele shimano itd. niewiele mi mówią :) Z góry - dzięki za pomoc!
#rower #rowery
23-25 jest prawie nieujezdzalne w zasadzie, chyba ze nie masz kraweznikow, kostki brukowej i wszystko jest gladkie jak stol
a im mniej musisz zwalniac i omijac, tym ostatecznie szybciej dojezdzasz do celu
szedlbym natomiat w minimum, bo kaseta, a tym
żartujesz sobie z ludzi, którzy mieszkają w Polsce i jeżdżą po Polskich drogach, które zresztą nie są wcale najgorsze, a w innych krajach ludzie szosówkami pomykają do pracy od lat
w mieście najwięcej czasu tracisz na światłach i
@wykopyrek: My rozmawiamy o tym czy jezdza, czy jezdza wygodnie? To dwie zupelnie inne rzeczy
Jazda na oponach 23-25 po miescie to katorga
Na ostrym kole tez ludzie jezdza, ale to nie oznacza, ze jest to wygodne, ergonomiczne, ekonomiczne czy optymalne
Nie katorga, po prostu mniej komfortu na kostce - za to mniej wysiłku na asfalcie. Coś za coś. A ostre koło to właśnie esencja ekonomii - minimum drogich komponentów, tylko rama i koła, reszta albo wcale, albo super tanio.
zreszta w predkosciach miejskich roznicy w oporach nie zauwazysz miedzy 23-25 a 32. Zauwazysz za to, ze nie zwalniasz do 10km/h przy kazdej wiekszej nierownosci
To są koszty rzędu dziesiątek złotych - kilka godzin na uber eatsie i stać cię na bardziej dopasowane :)
Ludzie jeżdżą na takich, ponieważ w ich ocenie (a to ich dupa i nadgarstki, więc wierzę im, że wiedzą
@shirq: a daj linka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A wiesz może, czy zamontowanie takich nie grozi utratą zdrowia i/lub życia?
To nie jest zaden argument XD
Zwykle hamulce zaciskam delikatnie i z wyczuciem, ale jakbym z konieczności w panice ścisnął z całej pary - a te pstryk-i-nima, to bym chyba miał żal do kolegów polecających to w internetach (✌ ゚ ∀ ゚)☞
I dlatego profesjonalni kolarze odeszli już dawno od opon 23mm na rzecz 25, a niewykluczone, że w przyszłości przejdą na 28mm. Do tego komfort = prędkość. Przy bardzo wysokich prędkościach szersza opona stawia jednak większy opór aerodynamiczny. Ale to dla zwykłych pedalarzy nie ma znaczenia, bo ich nie osiągają.