Wpis z mikrobloga

Hej,

Od dłuższego czasu szukam roweru, którym mógłbym dojechać do pracy (przez połowę jednego z większych miast w Polsce) do 1000zł. Raz, może dwa na dłuższe trasy do 50km. Przeglądam OLX i grupy na fb (tutaj ceny są z kosmosu tak samo jak rowery tam wrzucane). Na OLX trafiłem do tej pory na 2-3 pozycję, więc zacząłem brać pod uwagę kupno nowego roweru. Znalazłem 3 wokół których się kręcę:

1) Lazaro Integral V1 (z amortyzatorem) - http://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-integral-v1-am-m%C4%99ski-2019_pid=222 (odstraszają mnie te względnie szerokie opony)
2) Romet Mistral Urban - https://www.sklep-presto.pl/romet-rower-miejski-mistral-urban-28-21-srebrny-1528101-21-5651456/ (znalazłem taki na OLX używany za ok. 950zł)
3) B'Twin Triban 100 - https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-100-id_8377732.html - tutaj jeszcze nie wiem czy z prostą kierownicą czy z "barankiem".

Zamierzam jeździć po ulicy, chodnikach i ewentualnie parku, dlatego najbliżej mi do wyboru Tribana 100. Fajnie, że ma dość cienkie opony względem pozostałych co pozwoli (tak myślę, poprawcie mnie jeśli się mylę) na lżejsze poruszanie się w miejskiej dżungli. Jestem świadomy, że cieńsze znaczy mniej wytrzymałe, ale 32 to nadal nie opony do kolarzówki :D. Jestem szczupłym i wysokim gościem, więc waga nie będzie tutaj problemem. Ale lubię trochę agresywniejszą jazdę. Wykopowi eksperci - czy Triban będzie dobrym wyborem? A może lepiej wybrać inny model? W temacie rowerów jestem zielony, a te wszystkie modele shimano itd. niewiele mi mówią :) Z góry - dzięki za pomoc!

#rower #rowery
  • 23
@vaZzz: po mieście 32-35 to bardzo dobry rozmiar, w zasadzie prawdopodobnie najszybszy w miescie, bo nie przebijesz opony na pierwszym lepszym krawezniku, wiec nie musisz az tak zwalniac przy kazdej przeszkodzie

23-25 jest prawie nieujezdzalne w zasadzie, chyba ze nie masz kraweznikow, kostki brukowej i wszystko jest gladkie jak stol

a im mniej musisz zwalniac i omijac, tym ostatecznie szybciej dojezdzasz do celu

szedlbym natomiat w minimum, bo kaseta, a tym
@Norskee: Czy zmiana na kasetę jest warta dodatkowych 200zł? Mimo wszystko to 20% więcej za rower. Wiem, że wolnobieg ma tendencję do psucia roweru, ale jak bardzo? Czy jest to faktycznie bolączka w użytkowaniu w mieście? Jestem szczupły, a jak czytałem to osoby o większej masie powinny omijać wolnobieg. No i dzięki za szybką odpowiedź ;)
@WuERA Skąd taka opinia? Możesz powiedzieć więcej? Nie znam się i fajnie gdybyś podparł/a to jakimś argumentem, żebym zrozumiał skąd taka decyzja ;)
@Norskee:

23-25 jest prawie nieujezdzalne w zasadzie, chyba ze nie masz kraweznikow, kostki brukowej i wszystko jest gladkie jak stol


żartujesz sobie z ludzi, którzy mieszkają w Polsce i jeżdżą po Polskich drogach, które zresztą nie są wcale najgorsze, a w innych krajach ludzie szosówkami pomykają do pracy od lat

a im mniej musisz zwalniac i omijac, tym ostatecznie szybciej dojezdzasz do celu


w mieście najwięcej czasu tracisz na światłach i
żartujesz sobie z ludzi, którzy mieszkają w Polsce i jeżdżą po Polskich drogach, które zresztą nie są wcale najgorsze, a w innych krajach ludzie szosówkami pomykają do pracy od lat


@wykopyrek: My rozmawiamy o tym czy jezdza, czy jezdza wygodnie? To dwie zupelnie inne rzeczy
Jazda na oponach 23-25 po miescie to katorga

Na ostrym kole tez ludzie jezdza, ale to nie oznacza, ze jest to wygodne, ergonomiczne, ekonomiczne czy optymalne
@Norskee: ludzie jeżdżą na takich kołach z wyboru przecież :)
Nie katorga, po prostu mniej komfortu na kostce - za to mniej wysiłku na asfalcie. Coś za coś. A ostre koło to właśnie esencja ekonomii - minimum drogich komponentów, tylko rama i koła, reszta albo wcale, albo super tanio.
@wykopyrek: tak samo jak jezdza na 23-25 z wyboru po miescie, ale zdecydowanie to wybor daleki od racjonalnego, szczegolnie jak to rower typowo na dojazdy gdzies, a nie na wycieczki po rownym asfalcie

zreszta w predkosciach miejskich roznicy w oporach nie zauwazysz miedzy 23-25 a 32. Zauwazysz za to, ze nie zwalniasz do 10km/h przy kazdej wiekszej nierownosci
@vaZzz: W RC100 dopłacasz do kasety, drugiego miejsca na bidon, lepszych klocków, lepiej stopniowanych biegów i możliwości wyboru koloru ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ewentualna wymiana wolnobiegu na kasetę wiąże się z wymianą całego koła, sam wolnobieg w zwykłej 100 jest tragicznie zestopniowany, najlżejszy bieg masz 34T i kolejny to już przeskok na 24T, więc pod górki jest po prostu ciężko, w RC100 dali korbę 44 zamiast 48
@Norskee: to nie jest tak, że ktoś kupi opony 23mm i potem „o nieee, teraz już nie stać mnie na nic innego i muszę cały sezon jeździć na tych okropnie cienkich oponach :(”
To są koszty rzędu dziesiątek złotych - kilka godzin na uber eatsie i stać cię na bardziej dopasowane :)

Ludzie jeżdżą na takich, ponieważ w ich ocenie (a to ich dupa i nadgarstki, więc wierzę im, że wiedzą
@Norskee: chciałem napisać, że jakby ktoś kupił sobie 23mm i uznał, że są nienajlepsze, to by w ciągu tygodnia wymienił na inne. A skoro jeździ dalej na takich, to znaczy, że są ok do miasta (bo wymiana jest łatwa i tania).
@shirq: Turney wygląda okropnie, ale pewnie jakieś atesty ma, więc (mam nadzieję) ktoś to profesjonalnie sprawdził
Zwykle hamulce zaciskam delikatnie i z wyczuciem, ale jakbym z konieczności w panice ścisnął z całej pary - a te pstryk-i-nima, to bym chyba miał żal do kolegów polecających to w internetach ( )
@wykopyrek: Nie testowałem, więc nie wiem, po komentarzach na YT można wywnioskować, że ludzie są chyba zadowoleni, gdybym miał Tribana 100, to dla siebie bym takie zamówił, Microshifty montowane przez Decathlon też ściągają z Chin, a jeszcze nie słyszałem o przypadku złamania klamki podczas hamowania ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@vaZzz w Romecie masz od razu kasetę 9 rzędów. Opony 35 też na miasto są ok. Sam takim rometem jeździłem i po wstawieniu korby x2 z przodu bardzo fajnie mi służył na dojazdy. Potem wstawiłem baranka i zrobiłem z niego przełaja. No a jeszcze później pękła rama xD
@wykopyrek: Już dawno zostało wykazane, że bardzo wąska opona stawia większe opory toczenia ponieważ przylega do asfaltu na dłuższym odcinku. Koło "kwadratowieje"
I dlatego profesjonalni kolarze odeszli już dawno od opon 23mm na rzecz 25, a niewykluczone, że w przyszłości przejdą na 28mm. Do tego komfort = prędkość. Przy bardzo wysokich prędkościach szersza opona stawia jednak większy opór aerodynamiczny. Ale to dla zwykłych pedalarzy nie ma znaczenia, bo ich nie osiągają.
gramatyczny_nazista - @wykopyrek: Już dawno zostało wykazane, że bardzo wąska opona s...

źródło: comment_busB1RPOo3vEtSuCQXBAVGcDppUtaTIL.jpg

Pobierz