Wpis z mikrobloga

Mirki, pytanko

Chciałbym rozpocząć swoją przygodę z bazami danych SQL. Mniej więcej wiem z czym to się je, bo jestem po technikum informatycznym, i jakieś podstawy mam, ale już dawno z SQL nie miałem nic wspólnego, a chciałbym nabyć wiedzę i umiejętności.

Co polecacie na początek, jakaś książka, może szkolenie, kurs? A może odradzacie zabierania się za ten temat?

Będę wdzięczny za propozycje!

#it #programowanie #sql #bazydanych #kiciochpyta #informatyka
ATLETICO - Mirki, pytanko

Chciałbym rozpocząć swoją przygodę z bazami danych SQL. ...

źródło: comment_OKslar9emV5uQMRNbSDycwNEFDH1lSfM.jpg

Pobierz
  • 16
@ATLETICO: Z książek na początek to: Praktyczny kurs SQL. Wydanie III. Oprócz tego to tutoriale z internetu. Później możesz poszukać czegoś bardziej zaawansowanego np. „Programowanie serwera Oracle 11g SQL i PL/SQL".
@ATLETICO jesli chcesz być mistrzem Oracle'a to czytasz w kolejności: Oracle DB Concepts, aby się dowiedzieć jak działa Oracle, potem idziesz w SQL quick reference i na końcu możesz w SQL reference, choć to już duża kobyła. O tak jak polecono wyżej, jest masa tutoriale i blogów, które warto czytać. Zamiast Oraclea możesz zacząć od MySqla albo PostgreSQL. Znajomość SQLa, szczególnie przydaje się w wielu dziedzinach, od QA i Supportu po Analizę
@ATLETICO no to ogarnij szybko podstawy, wszystkie joiny, group by, having, podzapytania, zapytania skorelowane. Potem (nie wiem jak w innych bazach, ale na pewno w Oracle), funkcje analityczne i może pivoty. Wymyśl sobie jakis problem, na przykład sklep z samochodami. Stwórz kilka tabel, wypełnij je danymi i na tym baw się SQLem. W necie znajdziesz nawet gotowe bazy. A i ważna rzecz: Null, niby nic, ale krwi potrafi napsuć :)
Czy background w postaci doświadczenia w accountingu i audycie


@excelfinance: bardzo.

W Krk też na takie zarobki można liczyc?


mozna.

czego dokładnie się uczyć?


Myslenia, to jest niezastapione.