Wpis z mikrobloga

@Mateos2: Nie znam się na panelach ale najlepsze to dla mnie dobrze wykonane, o wysokiej sprawności, bezawaryjne z długą gwarancją, sprawdzone, z dobrym stosunkiem ceny do jakości. Ważne też dla mnie jest to żeby miały kolor czarny a nie niebieski :) Mam 1 ofertę na Qcells 370W mono i do tego falownik Growatt ale nazwy te nie mówią mi nic.

Tak przy okazji pytanie czy to jest dobry zestaw jak na
@jutjub: chciałeś dobre, a growatt to najniższa klasa wśród inwerterów. Ale żeby nie było ma swoje zalety, np to że jest tani :)
Dołóż 1000 czy 2000 i niech ci założą lepszy inwerter i będzie ok. Np Huawei.
Sugerowalbym też ustalić termin realizacji i ew konsekwencje w przypadku nie dotrzymanie terminów - aktualnie jest susza w hurtowniach i składach paneli...
A już wogole najlepiej zebrać ofert od 2 albo 3 firm
@jutjub: firma znana, aktualnie chińska. Są dobrej jakości, ale ja jaki skąpiec kupiłbym inne (tańsze). Niemniej kupując zestaw od firmy masz już mniejszy wpływ na dobór komponentów. Ale oczywiście możesz zapytać czy mogą ci zaoferować jakaś alternatywę tańszą dla paneli. Moim zdaniem zapytać warto.
@Mateos2: Poważnie pytam. Bo napisać bzdury to łatwo prawda?
Falowników w tej cenie co growatt jest kilka i droższych od niego jest sporo. Ile jest takich które mają przewagę nad growatem? Które to są?

Przecież znając taką przewagę technologiczną łatwiej będzie dobrać lepszy falownik.

skoro produkowane w Chinach to chińskie :)


https://en.wikipedia.org/wiki/Hanwha_Q_Cells - zobacz gdzie aktualnie produkują.
@testerwykop: zeby dokladnie porownac trzeba wybrac konkretne modele do porownania.
dla mnie przewaga to:
1. mozliwosc przedluzenia gwarancji o kilka(nascie) lat wraz z oczywistymi warunkami realizacji gwarancji (SLA)
2. publikowane dane dot awaryjnosci
3. szeroki zakres tolerancji napiec i mocy DC
4. niskie napiecie mocy maksymalnej (nie napiecie startu)
5. wysoka sprawnosc w szerokim zakresie napiecia i pradu
6. niska cena