Wpis z mikrobloga

Jakiś czas temu (rok 2018) zastanawiałem się jak wyglada częstotliwość/zagęszczenie przelotów samolotów nad Krakowem. Zastanawiałem się nad tym w kontekście wyboru miejsca do zamieszkania. W grudniu 2018 po kilku godzinach pracy skleciłem skrypt, który co 10s zbiera z flight radar dane o samolotach nad Krakowem I zapisuje je w bazie danych. Uruchomiłem - zostawiłem - zapomniałem. Pod koniec 2019 przypomniałem sobie o projekcie i sprawdziłem dane. Zbierały się cały czas ;) Bedzie ich ok. 70 min punktów. Poniżej wizualizacja koordynat nad Krakowem w postaci heat-mapy. Im więcej punktów obok siebie - tym bardziej „czerwony” wykres (dla osób, które ‚cannot into heatmapa’). Pokazuje ona 100000 punktów (czyli pozycji samolotu). Przy generowaniu mapy ustawiony był filtr (pokazuje samoloty poniżej 6000 stóp). 100000 punktów z w/w filtrem to dane za grudzień 18’ i chyba troche stycznia 19’. Generalnie punktów w bazie danych jest w opór i muszę znaleźć jakiś bardziej optymalny sposób wizualizacji, bo obecny wymięka przy Ok. 1mln punktów na PC (używam AzureMap), a na telefonie ma problem z 100k.

#krakow #ciekawostki #samoloty #balice
Lif2 - Jakiś czas temu (rok 2018) zastanawiałem się jak wyglada częstotliwość/zagęszc...

źródło: comment_1582444517Ztsv3hz5Ay1ruTUtGVSHgd.jpg

Pobierz
  • 57
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Lif2: odnośnie miejsca zamieszkania to wybrałeś chyba najgorsze z możliwych, jak dym ci nie będzie przeszkadzał to samoloty tym bardziej
@motoinzyniere: Korytarze na mapie lotniczej nie rozwiązują problemu którym są nisko przelatujące samoloty podchodzące do ladowania lub tuz po starcie. Takie maszyny najczęściej albo już albo jeszcze nie lecą korytarzem tylko są kierowane przez kontrole lotów tak by dopiero do korytarza dołączyć lub podejść do pasa względem tego co dzieje się w okolicy lotniska. Mapy z korytarzami najczęściej nie zawierają choćby takich procedur jak SID/STAR a decyzje kontroli lotów nie są