Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sugasuga: dokument wywozowy i faktury za towar powinny wystarczyć. Jak otwierasz odprawe w kraju wywozowym to dostajesz t1 które zamykasz w kraju docelowym lub t2 i z tym gonisz do odbiorcy bez żadnej zabawy na granicy. Nadawca powinien ogarnąć agencje otwarcia i zamknięcia odprawy. Kiero tylko jedzie do agencji, dostarcza dokumenty i odbiera gotowe. Zazwyczaj przy zamykaniu odprawy nie dostajesz już żadnych papierów i różnie to bywa. Dodam też, że co
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sugasuga: tylko trzeba pilnować dokładnie każdego papieru, pieczątki itd. Mi szwajcar nie podbił na como jednego papieru, reszta poszła gładko, dojechałem na rozładunek i afera bo nie przyjęli towaru przez brak pieczątki. 3 dni spędziłem na granicy. Auto we Włoszech, rób sobie co chcesz, nikt z CH Ci tego już nie podbije. Skończyło się ma tym, że dhl( nadawca z CH) przyjął ten towar we Włoszech, otworzyli odprawe, wróciłem do Szwajcarii
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@AgrrsywnyBusiarz: @sugasuga: kolega mówi tutaj o przekazie, a nie do końca o to chodzi. Agencja jest tylko pośrednikiem, to dedykowany UC zamyka przekaz. Papierow nie dostaje, bo to tylko skany. Wszystko jest w systemie celnym.
Jeśli chodzi o odprawę celna wywozowa, eksportowa (sytuacja gdzie dobra zostały wytworzone w UE).
Po krótce eksporter musi Ci dostarczyć faktury i packing listę, z która jedziesz do agencji celnej, w której ma upoważnienie. Na