Wpis z mikrobloga

#bmw #e46 #motoryzacja #pierwszeauto

Mirki!
Przytuptałem się na te tagi z pewnym pytaniem :v
Otóż z racji tego iż planuje kupić sobie auto (ło La boga bmw na pierwsze auto jak nic drzewo) to ruszyłem na fora internetowe w poszukiwaniu odpowiedniego pojazdu :v
Me serce raz po raz wraca do E46 . I tu powstaje moje pytanie - ile bym musiał przygotować kapitału na E46 w dieslu (najlepiej 2.0) sedan/kompact w wersji biedaedyszyn.
Oczywiście mam możliwość sprowadzenia takiego czegoś z Niemiec (więc tu bym prosił o podanie kwoty w euro). Ale też jeśli ktoś wie w jakiej kwocie powinienem szukać w Polsce to też bym prosił o odpowiedź :v
  • 15
@Yamikaze nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, między 5 a 20 tysięcy, zwracaj uwagę raczej na stan blachy, reszta w tak starym aucie ma marginalne znaczenie imo. Kompot czy kombi albo nawet cabrio powinny mieć mniejsze zużycie, szukaj w wersji automatycznej, zawsze to gwarancja ze silnik mial troche lżej w całym okresie eksploatacji.
@Yamikaze: xD kolega ostatnio kupil za 1000 zl e46 z tym ze 1.9 w bieda edycji musial tylko sprzęgło wymienic czyli kupil e46 za okolo 1400 zl xD z korozja na drzwiach, 2.0 diesela jest pelno, pognita Kupisz nawet za 3k, mysle ze do 5-8 znajdziesz cos bezpiecznego, najgorsze jest to ze beemki przez duzy przedział cenowy często mijają sie z prawdą i za 10k mozesz kupic ulepa a za 5
@Yamikaze: Nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie. Generalnie kwota od 3-4k PLN w gore. Wszystko zalezy od stanu powozu i Twoich oczekiwan. Takiego auta imho nie oplaca sie sprawdzac z Rzeszy. Za tanie juz jest.

Diesel nie jest zly i wcale bym go nie skreslal. Ale jedna rzecz jest pewna - zostaw sobie poduszke finansowa na pakiet startowy i pozniejsze utrzymanie. Bo kupic jest prosto. Schody zaczynaja sie pozniej
@Yamikaze: przede wszystkim trzeba się postarać żeby znaleźć bieda edyszyn, zwykle nawet przedlifty są dobrze wyposażone. Generalnie samochody dość trwałe, mój brachol od paru lat jeździ 2.0 136 i natrzaskał 600k bez większych awarii. Raz regeneracja dwumasy i raz turba. Obecnie myślę że dając 5 czy 8k wyjdzie na jedno. Grunt żeby zawias nie był wybity, sprzęgło i turbo jeszcze śmigało bo to generuje koszty.
@Kick_Ass: Dziękuje, za poradę - na co jeszcze zwrócić warto uwagę przy klekocie? Czy właściciel pozbył się egr?

@machalsky: A nie wiesz może jak to jest z tymi klapkami od kolektora? Tzn czytałem na forum e46, że ludzie usuwają je i zaślepiają :v - można tak zrobić powinno się czy lepiej nie ruszać?
@Yamikaze: tak jak wszyscy piszą nie bież diesla. 320i lub 325i za bieda edition z silnikiem i fotelami może się uda za 7-12k. Patrz na blachę glownie. Silnik na upartego można wymienić. Blachę też ale jak pójdzie w 1 miejscu to zaraz będzie kolejne i następne.
Chyba że wystarczy Ci gruz to każdy się nada.
@obieq: No dobra - ale dlaczego nie brać diesla? Bo oprócz "nie bierz diesla" to nic innego nie piszą - sugerują się tym, że nie nadaję się do kręcenia bączków? :v
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Yamikaze: bo te diesle mają po 20 lat i nie wiadomo jaki przebieg. Nie licz na niskie spalanie, bezawaryjność, kulturę pracy ani osiągi.

Benzyna ma mniej części które mogą ulec uszkodzeniu. Nie ma turba, wysokociśnieniowej pompy paliwa, awaryjnych wtryskiwaczy, słabej wiązki elektrycznej itd. ogólnie benzyna jest łatwiejsza do ogarnięcia.
@Yamikaze: przejedź się i posłuchaj R6 to nie weźmiesz diesla. Jednym ich plusem że można chiptunning zrobić i w miarę tanio mocy dodać. 320d jest cała masa bo są poniżej 2.0 i były po tańszej akcyzie przy wprowadzaniu z zagranicy. Diesle są droższe w obsłudze i serwisie.