Wpis z mikrobloga

@Marek_Szajba do wożenia się super, ale jako daily na codzień tego typu kondony się nie nadają u nas. Cieżko z częściami, zamienników raczej nie ma, skrzynia ospała, silnik wielki ale słaby, średnica skrętu to porażka, prowadzenie przy szybszej jeździe też pozostawia sporo do życzenia, auta dobre do gazu, ale nawet wtedy spali więcej jak normalne auto benzyny, parkowanie w mieście to porażka.
@Marek_Szajba: Mam taki, polecam.

@Kick_Ass: Duży samochód, wygodne zawieszenie, prowadzi się bardzo dobrze. Z częściami nie ma problemu i są stosunkowo tanie(dużo części produkują w Niemczech np. amortyzatory, tarcze, klocki; ceny niższe niż te same części do bmw o porsche nawet nie wspominam). Do tego silnik 3.1 ma przyzwoite przyspieszenie, lepsze niż większość zwyczajnych samochodów i nie pali dużo. Prosta konstrukcja- łatwo w nim grzebać. Nie zauważyłem, żeby średnica skrętu
@Kick_Ass: 3.1 ma wtrysk, 5.0 jest na gaźniku, to stara konstrukcja. Najlepszy, ale i paliwożerny jest 5.7 na wtrysku, ten sam co w Corvette. Był też 3.8 turbo, biały kruk. W latach 80 był najszybszym seryjnym samochodem na 1/4 mili.
@Chandler: Dlatego tez wrzuciłem fotę pontiaca gdyż na renowacje tej 850 by mi kasy nie starczyło a i hodowle cza uzupełnić ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Udało Ci się zachęcić mnie jeszcze bardziej do zakupu KIT’a
@Marek_Szajba: 3.1 były w europejskich wersjach, stąd trochę części do tego jest. Europejska wersja ma brzydkie lusterka i dodatkowe światło przeciwmgłowe z tyłu(i przez to dodatkowy paskudny włącznik).
@Marek_Szajba mój stary ma takiego. Postanowił go tylko porządnie zrobić i trwa to już kilka lat ale zanim nie wstawił do warsztatu to jeździłem nim i jedyne upierdliwe rzeczy to spalanie rzędu 18-20litrow i szerokość auta która powoduje że zwykłe miejsce jest wąskie i ciężko wysiąść bo drzwi długie. Wersja 5,7 z automatem. Skrzynia była po remoncie i się nie obijala. Była też jakaś szpera to można było boczura zasadzić ale driftowac
@Szkodnik1: 3.8 ma dużo wspólnego z 3.1. 3.8 jest jednym z najlepszych silników w historii motoryzacji. Ze względu a bezawaryjność. Te 5.0 wiele się nie różnią jeśli chodzi o osiągi. 3.1 ma lepszego kopa. Jeśli chodzi o seryjne.
@Chandler: 3.8 razem z 3.0 i 3.3 były opracowane przez oddział Buicka, a to już inna bajka niż 2.8/3.1 które trzeba było remontować po przejechaniu 250,000 km. Znajomy mechanik mówił, że rurka zasysająca olej do pompy była umiejscowiona zbyt wysoko, co powodowało chwilowe braki w smarowaniu, więc zawsze wlewał extra litr oleju. Jeśli chodzi o porównanie 5.0 do 3.1 to musisz się przejechać 5.0 z TPI jakieś 50+ kucyków robi wrażenie.
@Szkodnik1: silnik z Buicka w Turbo Trans Amie z 89 LD5, ale 3.8 z 4 generacji to inny silnik, też od Buicka. Buick, Pontiac, Chevrolet należą do GM. W amerykańskich autach bardzo dużo części jest tych samych w różnych modelach.
@Chandler: Nie chcę się chwalić, ale w Ameryce Północnej ponad dwadzieścia lat przepracowałem w przemyśle motoryzacyjnym. Tak 3.4 (LA1) był nastepcą 3.1, wcześniej był jeszcze 3.4 (LQ1) 24 zaworowy DOHC. Miałem samochody z wszystkim silnikami oprócz tych dwóch ostatnich, choć też je objeździłem. Każdy uczciwy mechanik powie, że tych co opracowali 2.8/3.1/3.4 to GM powinno było na księżyc wysłać. Niby części te same z GM, ale problemów o niebo mniej z