Wpis z mikrobloga

@Plotkova99: ja nie jestem lekarzem aby diagnozować xd
a straciłaś zdolność odczuwania radości / przyjemności, utrata zainteresowań (w sensie robienia tego co lubiłaś), codzienne zadania wydają się wymagać dużego wysiłku (choćby umycie się, zrobienie obiadu)?

ogólnie choroby psychiczne mają różne nasilenie, nie musisz leżeć w łóżku całymi dniami i się myć raz na miesiąc aby coś było nie tak.

uważam, że warto odwiedzić lekarza jak nasilenie objawów sprawia, że CI się
@10129: Nie, odczuwam radość na codzień. Codzienne zadania nie zdają się powodować mi dużych trudności czy wysiłku, część rzeczy które lubiłam już nie lubię ale część została. Mniej jem, bardziej nieregularnie.

Więc psycholog tak?
@Plotkova99: Potrzebujesz opieki terapeutycznej. Jeżeli Twój stan się nie poprawi, poprzez terapię. Wtedy pomyśl nad psychiatrą. Chyba, ze już wychodzisz z siebie i jesteś jak tykająca bomba. Wówczas psychiatra to 1 krok. Najlepiej iść do psycholog/psychoterapeuty najpierw, ponieważ osoba niedoświadczona powinna wiedzieć co jest 5 zanim się wpakuję do gabinetu psychiatry.
@Plotkova99: nie psycholog tylko psychoterapeuta, to nie jest to samo :p
psycholog zwykły nie jest od 'leczenia rozmową', to bardziej teoretyk. Od psychoterapii jest psychoterapeuta (osobny kurs) albo psycholog KLINICZNY.
masz część objawów depresji ale na ciężko epizod depresyjny to nie wskazuje, może się pogłębiać z czasem i pewnie będzie. Jak wolisz, to że pójdziesz do psychiatry nie znaczy, że musisz jeść tabletki, on może jako lekarz ocenić czy są Ci
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
jak prywatnie to możesz zacząć od psychoterapeuty (ale to drogie, z 200-400zł tygodniowo, często 6+ miesięcy xd)