Wpis z mikrobloga

#heroes3 #homm3
Tldr: Generator losowych map to gówno.

Zawsze grałem single player (kampanie / gotowe scenariusze) ale znajomi w liczbie 2 wpadli na pomysł "zagrajmy w Heroes 3 (i naucz nas grać przy okazji)". Trzech ludzkich graczy to problem, bo mapki sojuszowe są głównie dla dwóch osób. Nigdy nie grałem multi ale wiem że wielu szanuje losowe mapki, to pomyślałem że zobaczę jak gierka generuje takowe. Ustawienia - zawsze 3 graczy ludzkich i 3 komputerowych, słabe potwory, mapa bez wody:
1. Mapa rozmiar M z podziemiami, niby wszystko ok ale po tygodniu rozgrywki okazało się, że nie ma przejścia pomiędzy mną oraz jednym CPU i resztą. Niby mógłbym próbować w mieście trafić lot i wrota wymiarów z gildii bo było trochę zasobów ale jedna osoba zawsze gra zamkiem (ludźmi) i weź mu tłumacz że on nie może mieć tych czarów, już przekazałem im tyle informacji że członek Mensy by tego nie ogarnął w tak krótkim czasie. Generujemy następną mapę.
2. Znowu M z podziemiami, cztery czy pięć portali dwukierunkowych, tylko jeden działa a reszta nie teleportuje xD. Znowu nie ma przejścia, tym razem w jednej strefie 2 graczy ludzkich + 1 CPU, w drugiej 1 gracz ludzki + 2 CPU. To może oleję podziemia to wygeneruje dobrą mapę?
3. M bez podziemi, po 3 dniach okazuje się że nie mogę wyjść ze swojej mini strefy w której są zamek, tartak, kamieniołom i 4 kamienie doświadczenia xD ja #!$%@?. Poddałem się w tym momencie z generowaniem, jeden ze znajomych powiedział że już w to grać nie będzie, więc zagraliśmy w dwóch w gotowy scenariusz i wreszcie było normalnie.

Przed wydaniem tego gównogeneratora ktokolwiek z NWC go w ogóle tetował? Jak wy możecie grać w losowe mapki? Coś robię źle przy generowaniu? Rozumiem że jak nie możecie wyjść ze swojej części mapy to uznajecie że wygraliście scenariusz xD

Przy okazji - znacie jakieś dobre mapy na sojusz żeby było 3 graczy ludzkich? Czy zostaje mi gmerać w stronnictwach gotowych scenariuszy w edytorze map?
  • 14
  • Odpowiedz
@AtsuAtsu: gówno, nawet nie czytam całego posta. Wystarczy fakt że czasami zdarza się sytuacja że spawnujesz się w dosłownie zamkniętym biomie z którego nie da się wyjść, załóżmy w podziemiach bez wyjścia na powierzchnię, albo otoczony górami bez możliwości rozwoju do momentu pozyskania lotu albo wrót wymiarów.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@AtsuAtsu: coś mi się kojarzy że tam był taki myk że podmieniało się plik generujący tworzenie losowych map na inny, i te błędy praktycznie przestały się pojawiać
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@AtsuAtsu: instaluj hote, bo tam generator działa trochę lepiej. Do to tego zawsze wybiera się template w ustawieniach, który nakreśla ogólny zarys mapy. Nie wybierając szablony gra wybierze ci jakiś podstawy, który w zależności od rozmiaru mapy może być całkiem słaby
  • Odpowiedz
@w2kn2e: Ładniej i krócej ująłeś to co chciałem przekazać.

@Kryspin013: Złota Edycja PL wersja 3.3, to znaczy z poprawkami z wersji Complete (obrażenia stworzeń, cena archaniołow, czcionka TINY_FNT itd.) + HD Mod.

@przemo123mo: Nie mieliśmy całej nocy na XL ( ͡º ͜ʖ͡º).

@Darros
O tym nic nie wiedziałem poczytam co i jak w "oryginalnej" wersji, w HoTA to wiem że są template'y.

@Saly
Miałem
  • Odpowiedz
Złota Edycja PL wersja 3.3, to znaczy z poprawkami z wersji Complete (obrażenia stworzeń, cena archaniołow, czcionka TINY_FNT itd.) + HD Mod.


@AtsuAtsu: HoTA poprawia generatory i wiele błędów
  • Odpowiedz
HoTA będzie jak się znajomi nauczą grać w Złotą Edycję. Dobrze wiedzieć że w HoTA generator jest lepszy, sam grałem tylko w scenariusze i kampanię które dodaje mod, które są trudne swoją drogą.


imo warto zaczynać od hoty, bo dużo rzeczy jest naprawionych i zbalansowanych. Co do templatów to ta stronka fajnie opisuje najpopularniejsze https://h3hota.com/en/templates#introduction
  • Odpowiedz