Wpis z mikrobloga

Mam do was pytanie - korci mnie, żeby zacząć uczyć się jakiegoś języka programowania. Nie mam ambicji, by zostać #programista15k, mam dobrą pracę i nie tyram w januszex. Jestem po studiach matematycznych, nie wiem, w jaki język uderzyć. W przyszłości być może coś będę chciał dalej w tym kierunku podziałać, lub otworzyć DG i zajmować się tym oraz obecną pracą. Teraz pytanie - jaki język? Python, C#, Java? Uczyć się zamierzam samemu, więc jeżeli ktoś może polecić jakieś dobre materiały byłoby spoko.
#programowanie #naukaprogramowania
  • 21
@Johanek91: Python zdecydowanie, bo szybko w nim naklepiesz wszystko, co ci się wymarzy, niski próg wejścia, gigantyczne możliwości + jakieś inne "matematyczne", tzn. R, Julia, Haskell

C też wypada znać, bo po pierwsze jest prosty, po drugie stoi na nim praktycznie wszystko. Tzn. jest to taka łacina świata programowania. Może nie jest już szeroko wykorzystywany do jakichś codziennych zadań, ale jest podwaliną komputeryzacji. Ale to już jak cię zainteresuje programowanie bardziej.
@Johanek91: Python, Julia, R. Chyba, że jesteś fanem teorii kategorii to Haskell lub Agda. Ewentualnie możesz się zainteresować TLA+ (modelowanie systemów rozproszonych) lub Coq (komputerowo wspomagane dowodzenie twierdzeń).
@Norskee: Dziękuję. Tę pierwszą książkę gdzieś poszukam, do drugiej jest kurs na udemy za free akurat.

@DoloremIpsum: Przekonałaś mnie do Pythona.

@george_prosto_z_drzewa: Dzięki!

@zwei: @Hauleth: @Passer93: To na pierwszy ogień idzie Python. W takim razie co? W pierwszej kolejności ogarnąć podstawy, np. z książki dot. Pythona, a potem ten ML czy jak to wygląda? Sorry, że tak dopytuję, ale w tym nie siedzę jeszcze.