Wpis z mikrobloga

#gdansk #motocykle #motomirko od czego zacząć przygodę z mechaniką żeby nie pchać się od razu w rozbieranie silnika i wymianę uszczelki pod głowicą? xD

Idzie zima, i chciałbym w swoim moto coś tam podłubać, zobaczyć jak wygląda silnik w środku, czy są jakieś elementy zużyte, albo nadające się do wymiany.

Jestem totalnym laikiem motoryzacyjnym, jakieś tipy? :D
  • 29
@Ponc3k dwa podstawowe tipy. Miej i pracuj zgodnie z instrukcją serwisową, możesz spokojnie wykonać większość czynności serwisowych samodzielnie.

Miej zestaw narzędzi z kluczami dynamometrycznymi włącznie. Oświetlone stanowisko pracy to przyjazne stanowisko pracy.
Z racji że nie masz magazynu części zamiennych przygotuj się na zamawianie części "na raty" bo nie wiesz co będzie do wymiany. Zdejmując jakąkolwiek pokrywę/dekiel miej do niego nową uszczelkę.

Umyj dokładnie motocykl przed rozbieraniem.

Ja się ciągle waham czy
@amath: wiesz co, na 1 szarpie, to jest gaźnik,mówią że tak ma być, ale mnie się w to wierzyć nie chce. W dodatku, jak puszczę sprzęgło to mam wrażenie że coś tam tłucze o pokrywę, albo coś innego grzęzi w skrzyni, jak wrzucam obroty to znika, ale to jest jedna rzecz, która mnie martwi najbardziej. Druga rzecz, ~200km a tam ubyło 1l oleju, wczoraj dolewałem bo bagnet za krótki :|
Robiłem
źródło: comment_1602058945pJ7Hy8UVo0xP6esieaFwXQ.jpg
@Ponc3k: to tak

ustawienie i synchro 4 gaźników nie jest ani łatwe ani przyjemne, robiłem to kiedyś jak się jeszcze mocniej mechaniką moto zajmowałem, ale teraz mówię od razu żeby zawieźć moto komuś kto lubi to robić :D

to co tłucze / rzęźni to pewnie kosz sprzęgłowy ( po wciśnięciu sprzęgła pewnie ustępuje ? ) najprawdopodobniej kosz sprzęgłowy do regeneracji

litro oleju na 200 km to jest bardzo dużo :/ nie
@amath: nic nie dymi, ale ma specyficzny zapach spalin, jakby z lekką domieszką, no czyli wszystko co napisałem chyba faktycznie pójdzie do mechanika, no nic, zostanie mi sprawdzanie poziomu oleju i jego samodzielna wymiana bo to nie jest fizyka kwantowa :DDD

Dzięki.
@Ponc3k: ale to w sumie nawet spoko, jak tyle oleju bierze. Zawszę będziesz na świeżym jeździł. xD do samodzielnej mechaniki polecam tez klucze dynamometryczne, zeby czegoś nie #!$%@?.
@amath: Skończę spotkanie to wyślę Ci kawałek serwisówki. Ale tak trzeba od bloku silnika odkręcić cylindry. Teoretycznie można bez wyciągania tłoków z cylindrów, ale tak czy inaczej...
@amath: Na 100% przełożenie łańcucha przez zębatki na dole, A czy do ślizgów to nie pamiętam. Tylko raz to czytałem do tej pory żeby zobaczyć jak dużo jest roboty. I jest od cholery. Ale po takim remoncie to już dzika nie będę sprzedawał bo to bez sensu.
@AdamES: podsyłaj foty bo w garażu mnie stoi też lc8 tylko w 1290, ciekaw jestem jak to się tam zużywa wszystko.

nieno jak już idziesz tak grubo to nie warto, zwłaszcza jak garki będziesz chciał regenerować, nie wiem jak teraz ale kiedyś to chyba 2 zakłady w PL były w stanie nicasil nałożyć...
@amath: W UK nakładają nikasil ok 1000zł za garnek.

Teraz na zegarach mam 120 czy 130k najechane (przebieg raczej orginalny). Jeżeli chodzi o luz zaworowy to jeszcze jest sporo zapasu w gniazdach więc jest dobrze. Na krzywkach też na moje oko nie ma wielkich śladów zużycia. Więc stawiam, że silnik jest w dobrej kondycji. Oczywiście jak rozbiorę dół to będę wiedział więcej ;)
@amath: Ceny oraz zakres usług:
– powlekanie: 999 PLN
– rozwiercanie, spawanie i powlekanie: 1099 PLN
– naprawienie zepsutych elementów, rozwiercanie, spawanie i powlekanie: 1199 PLN

Będę się doktoryzował bliżej decyzji o wymianie rozrządu. Na razie czekam na podłączenie prądu do garażu. I czekam na decyzję co w pracy. Bo jakieś redukcje są w trakcie.

A co rozrządu to tak jak na obrazku. Odkręcasz cylinder i podnosisz tak żeby odpiąć tłok
źródło: comment_16020645369NFfEuZU8hZQJ89P7s5Omz.jpg
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Ponc3k: genetyka motocykli YT + serwisowki i jademy.
w końcu to tylko kawałki stali, nic nie projektujesz tylko składasz i rozkładasz.
filologii w tym nie ma ( ͡° ͜ʖ ͡°)
i najlepiej gruz za śmieszne pieniądze i zobaczyć co i jak. 600ty szkoda #!$%@? jak będzie kolizja

trzeba też wiedzieć o rozszerzalności cieplnej, żeby nie zawsze kasować luz na 0 i mieć świadomość że śrubę trzyma siła
@Ponc3k: Jak masz taki problem z ssaniem to gaźniki do czyszczenia i synchronizacji. Ale najpierw zrób regulację zaworów - potrzebny jest szczelinomierz, mikrometr i klucz dynamometryczny. Możesz też sprawdzić czy łańcuch rozrządu jest mocno wydłużony.
Dalej, wymiana o-ringów w chłodnicy oleju - potrzebne są nowe uszczelki, do wymiany musisz zdjąć kolektory to można też wymienić filtr oleju i uszczelki pod kolektorem.
Serwis układu hamulcowego - wyjęcie tłoczków i wyczyszczenie wszystkiego, czyszczenie