Wpis z mikrobloga

#gdansk #motocykle #motomirko od czego zacząć przygodę z mechaniką żeby nie pchać się od razu w rozbieranie silnika i wymianę uszczelki pod głowicą? xD

Idzie zima, i chciałbym w swoim moto coś tam podłubać, zobaczyć jak wygląda silnik w środku, czy są jakieś elementy zużyte, albo nadające się do wymiany.

Jestem totalnym laikiem motoryzacyjnym, jakieś tipy? :D
  • 29
@Ponc3k dwa podstawowe tipy. Miej i pracuj zgodnie z instrukcją serwisową, możesz spokojnie wykonać większość czynności serwisowych samodzielnie.

Miej zestaw narzędzi z kluczami dynamometrycznymi włącznie. Oświetlone stanowisko pracy to przyjazne stanowisko pracy.
Z racji że nie masz magazynu części zamiennych przygotuj się na zamawianie części "na raty" bo nie wiesz co będzie do wymiany. Zdejmując jakąkolwiek pokrywę/dekiel miej do niego nową uszczelkę.

Umyj dokładnie motocykl przed rozbieraniem.

Ja się ciągle waham czy
@amath: wiesz co, na 1 szarpie, to jest gaźnik,mówią że tak ma być, ale mnie się w to wierzyć nie chce. W dodatku, jak puszczę sprzęgło to mam wrażenie że coś tam tłucze o pokrywę, albo coś innego grzęzi w skrzyni, jak wrzucam obroty to znika, ale to jest jedna rzecz, która mnie martwi najbardziej. Druga rzecz, ~200km a tam ubyło 1l oleju, wczoraj dolewałem bo bagnet za krótki :|
Robiłem
źródło: comment_1602058945pJ7Hy8UVo0xP6esieaFwXQ.jpg
@Ponc3k: to tak

ustawienie i synchro 4 gaźników nie jest ani łatwe ani przyjemne, robiłem to kiedyś jak się jeszcze mocniej mechaniką moto zajmowałem, ale teraz mówię od razu żeby zawieźć moto komuś kto lubi to robić :D

to co tłucze / rzęźni to pewnie kosz sprzęgłowy ( po wciśnięciu sprzęgła pewnie ustępuje ? ) najprawdopodobniej kosz sprzęgłowy do regeneracji

litro oleju na 200 km to jest bardzo dużo :/ nie